کد خبر: ۱۰۹۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۶

خبرگزاری مهر از رامین تذکر رفت

پخش شایعات از شگردهای رسانه‌های صهیونیستی در جنگ نرم می‌باشد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد درباره خبر "رامین از معاونت مطبوعاتی کنار رفت" به خبرگزاری مهر تذکر داد و این خبر را "شایعه‌سازی، تخلف از قانون و جرم" دانست.

 متن کامل نمابر اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد به شرح زیر است: ترویج اکاذیب و پخش شایعات که از شگردهای رسانه‌های صهیونیستی در جنگ نرم می‌باشد در قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران ممنوع بوده و جرم به شمار می‌آید.

طبق ماده 6 بند 11 قانون مطبوعات، اقدام آن خبرگزاری در شایعه‌سازی یا شایعه پراکنی در مورد "تغییر - برکناری - کناره‌گیری" معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تخلف از قانون و جرم محسوب می شود.

بدینوسیله به جنابعالی تذکر داده می‌شود تا در انجام رسالت مطبوعاتی و مراعات دقیق قانون، اطلاع‌رسانی صحیح و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم کوشا باشید.

توضیح مهر:

1- خبرگزاری مهر متن کامل تذکر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را جهت اطلاع و قضاوت افکار عمومی منتشر می‌کند.

2- خبر فوق یک خبر عادی است و به‌جای نسبت دادن خبر کنار رفتن معاونت مطبوعاتی از این سمت به شگردهای صهیونیستی در جنگ نرم، اتهام شایعه‌سازی و همچنین صدور رای تخلف از قانون و جرم برای خبرگزاری مهر، بهتر می‌بود طبق ماده 23 از فصل ششم قانون مطبوعات از رویه پیش‌بینی شده در قانون یعنی ارسال جوابیه و پاسخ برای درج آن در "مهر" استفاده می‌نمودند.

طبعا شکایت از خبرگزاری مهر نیز طبق تبصره‌های 3 و 4 همین ماده از قانون مطبوعات جزو حقوق قانونی جناب آقای رامین می‌باشد. اما بهتر است صدور رای مجرمیت را به مرجع پیش‌بینی شده در قانون یعنی دستگاه قضایی سپرد. چرا که انتساب همین موارد و جرم به دیگران نیز قبل از اثبات در دادگاه صالحه خود جرم است.

3- نامه فوق را جناب آقای سعید جابری انصاری از طرف مدیر کل محترم امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد امضاء و ارسال نموده‌اند. این سرعت واکنش مکتوب در قبال یک خبر خود نشانه میزان اهتمام معاونت مطبوعاتی به عرصه رسانه‌ای است که امیدواریم در تمامی موارد این حساسیت را شاهد باشیم.

4- خبرگزاری مهر مجددا برای درج توضیح و پاسخ مسئولان محترم معاونت مطبوعاتی اعلام آمادگی می‌نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین