کد خبر: ۱۰۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
لاريجانی: ادبيات صدا و سيما منقح‌تر باشد

صحيح نيست كه اخبار مجلس در رسانه ملی تحريف شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی هیأت رئیسه در تذکری نسبت به انتشار اخبار مجلس در رسانه ملی انتقاد کرد.

محسن کوهکن نماینده لنجان در جلسه علنی امروز طی تذکری با استناد به بند 11 ماده 23 اظهار داشت: وظیفه هیات‌رئیسه دفاع از کیان مجلس و نمایندگان است. در ایام تعطیلات هجمه‌ای به مجلس وارد شد که وظیفه هیأت‌رئیسه است واقعیت‌های مربوط به امور نمایندگان را ابراز کند.

وی با اشاره به خبری که پیش از اغاز تعطیلات مجلس در رسانه مطرح شد، گفت: در این خبر آمده بود ”در حالی که مجلس به دو روز تعطیلی عید فطر رای نداد نمایندگان به 15 روز تعطیلات رفتند!" ما با انتقاد مخالف نیستیم اما نباید در نوع ارائه اخبار تغییر داده شود.

کوهکن یادآور شد: دو شب پیش بندهایی از طرح نظارت مجلس بر نمایندگان بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و مجری اعلام کرد با وجود آنکه 150 نماینده تقاضای یک فوریت این طرح را کرده بودند‏ اما به آن رای ندادند. در رسانه ملی توضیح داده نشد که این طرح به صورت فوریتی بررسی نمی‌شود بلکه به شکل عادی بررسی می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: صحیح نیست که اخبار تحریف شود و حتی مجری از لفظ ”جهت اطلاع علی آقا“ استفاده کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این موضوع در هیات رئیسه مطرح شده است خاطرنشان کرد: این نحوه برخورد رسانه ملی با مجلس صحیح نیست و اگر رئیس مجلس این تذکر را وارد می‌داند اعلام کند تا سازوکار لازم را جهت دفاع از حقوق مجلس اعلام کنیم.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت با وارد دانستن این تذکر گفت: اصل اینکه صداوسیما باید شان و جایگاه مجلس را رعایت کند متین است و باید نسبت به قوا منصفانه رفتار کند.

وی با خنده گفت: شاید منظور آنها از بکار بردن لفظ علی آقا ثابت کردن رفاقتشان است اما بهتر بود حاج علی بگویند!

رئیس مجلس یادآور شد: مجلس نظر روشنی در ارتباط با طرح نظارت مجلس بر نمایندگان دارد. این طرح در کمیسیون‌ها بررسی می‌شود و تنها بحث فوریت با مخالفت مجلس مواجه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین