کد خبر: ۱۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
ضمن اعتراض به پذیرفته نشدن ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور

رشیدی: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیم خود تجدیدنظر کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داود رشیدی کارگردان و بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ضمن اعتراض به پذیرفته نشدن ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور، اظهار امیدواری کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیم خود تجدید‌نظر کند. 

رشیدی درباره پذیرفته نشده طرح ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور، گفت: از تصمیم گرفته شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعجب می‌کنم. تئاتر یکی از قدیمی‌ترین هنرهای نمایشی است که از قرن‌های گذشته در کشورهایی همچون یونان و روم باستان وجود داشته است.

کارگردان‌ نمایش‌های "پیروزی در شیکاگو"، "در انتظار گودو"، "ریچارد سوم"، "هنر" و "منهای دو" یادآور شد: تئاتر در تمام دنیا هم برای سرگرمی و آموزش و از همه مهمتر در فرهنگ سازی برای اقشار مختلف جامعه مؤثر بوده و هست. نمی‌دانم چرا ما در ایران روز ملی سینما داریم ولی نباید روز ملی تئاتر داشته باشیم در حالی‌که تئاتر بسیار تأثیرگذارتر از سینما است.

این کارگردان و بازیگر با سابقه سینما،‌ تئاتر و تلویزیون ضمن اعتراض به پذیرفته نشدن طرح ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور اظهار داشت: نمی‌دانم اعتراض خود را به کجا ارجاع کنم. تقاضا دارم شورای عالی انقلاب فرهنگی دلایل رد این طرح را اعلام و در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی کشور را که از طرف اهالی و خانواده تئاتر در جشن 44 سالگی تماشاخانه سنگلج در سال 88 مطرح شد را نپذیرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین