کد خبر: ۱۰۹۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
گروسی، نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی:

از ميان 13 كشور منطقه، رتبه 13 در فناوری اطلاعات را داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به جایگاه اول علمی و اقتصادی در منطقه، از اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله به‌شمار می‌رود. 

حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: هم اکنون در دنیا 53 کشور در زمینه فناوری اطلاعات فعال هستند؛ این در حالی است که ایران روی پله 53 از نظر رتبه‌بندی قرار گرفته و در 13 کشور منطقه نیز جایگاه 13را داریم، که این مسأله قابل قبول نیست و باید به دنبال ارتقاء این صنعت باشیم.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود نیروی انسانی متخصص و جوان کارآفرین ایرانی در زمینه فناوری اطلاعات، می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتندر این راستا داشته باشیم. به عنوان مثال در صنعت خودروسازی با توجه به واگذاری سیاست‌های کلی اصل 44 در خصوصی‌سازی، رتبه 14دنیا را کسب كرده‌ايم به‌طوری‌که از کشورهای غربی، جلوتر گام برداشته‌ایم و این نشان از توانمندی نیروهای متخصص ایرانی است.

گروسی ادامه داد: ما می‌توانيم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه فعالیت پژوهشی جهش خوبی در صنعت کشور به‌ویژه IT ایجاد کنيم.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، افزود: با توسعه فناوری اطلاعات می‌توان به کاهش هزینه‌ها کمک کرد، مردم از طریق فناوری آی ‌تی هم اکنون در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها با مراجعه به سایت‌های اینترنتی ثبت‌نام کردند. این خود نمونه کوچکی از سریع انجام شدن کارها در زندگی روزمره است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین