کد خبر: ۱۰۹۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰
سیروس الوند، رئیس کانون کارگردانان:

علیه شورای مرکزی کانون کارگردانان کودتا شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الوند استعفای 5 نفر از اعضای شورای کانون‌کارگردانان را بی‌تاثیر در سرنوشت شورا اعلام و تاکید کرد: افراد مستعفی به‌دنبال کودتا و جنجال‌سازی علیه کانون هستند. 

وی تاکید: دارد آنها نمی‌توانند تقاضای تشکیل مجمع‌عمومی دهند. 

3 نفر از اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان شب گذشته(6 مهر) در جلسه‌ی این شورا از عضویت خود استعفا دادند. 

مهدی کرم‌پور(سخنگوی کانون کارگردانان)، کامبوزیا پرتوی(نایب رئیس) و سعید سهیلی(عضو شورا و نماینده کانون در شورای صنفی نمایش) ازجمله استعفادهندگان هستند. 

سیروس الوند(رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران)، با اشاره به اینکه نامه‌ای که این افراد مطرح کرده‌اند نه تنها امضاء‌ ندارد بلکه جنبه‌ی استعفا نیز ندارد، گفت: نامه‌ای که به دست ما رسیده است؛ فاقد امضا است. همچنین ما متن آن را به‌عنوان استعفا تلقی نکرده‌ایم. دوستانی که قصد استعفا دارند باید با من یا بازرس کانون تماس بگیرند و استعفای خود را اطلاع دهند. ضمن آنکه استعفا باید به صورت رسمی و با امضا اعلام شود تا شورای مرکزی آن را بررسی کند. 

الوند درباره تقاضای اعضای استعفا داده درخصوص تشکیل مجمع عمومی و نبود اکثریت در شورای فعلی گفت: شورای مرکزی همچنان در اکثریت است. ضمن آنکه اعضایی که چنین نامه‌ای صادر کردند؛ نمی‌توانند تقاضای تشکیل مجمع عمومی بدهند بلکه این مسأله را باید بازرس کل کانون بررسی و آن را اعلام کند. 

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد عده‌ای قصد کودتا علیه شورای مرکزی کانون کارگردانان را دارند، گفت: مسأله بعضی از افرادی که این نامه را نوشتند؛ شورای مرکزی و کانون کارگردانان نیست. آنها دنبال جنجال‌سازی و مسائل دیگری هستند. البته مصداق سعید سهیلی از این قضیه جداست. 

الوند درباره تغییر سخنگوی کانون کار گردانان گفت: افرادی که چنین نامه‌ای داده‌اند، مدت‌هاست در جلسات شرکت نمی‌کنند. کامبوزیا پرتوی نیز در میانه‌ی راه داوری آثار جشن خانه‌سینما در داوری‌ها شرکت نکرد. سعید سهیلی نیز در جلسات شورای صنفی نمایش حضور پیدا نکرده است. 

تاکید الوند بر اکثریت ماندن شورای مرکزی کانون کارگردانان است.
 
او اعتقاد دارد: شوار همچنان اکثریت دارد. شب گذشته نیز جلسه تشکیل شد و علیرضا امینی به‌عنوان سخنگوی شورا مطرح شد و من نیز به‌زودی و درصورت صلاح‌دید، تمام جریان و مسائل را مطرح خواهم کرد. اما تاکید می‌کنم که شورای همچنان هنوز اکثریت خود را ازدست نداده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین