کد خبر: ۱۰۹۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲
در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال

وزیر ارشاد: بالا بردن مچ‌بندسبز، قابل پذیرش نیست

امیدوارم اصغر فرهادی سخنان خود را جبران کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران که در آن، وی با تاکید بر توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال، از جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانه‌های دیجیتال کشور خبر می‌داد، حاشیه‌های چون جشن خانه سینما، اظهارات احمدی‌نژاد در نیویورک و انتقاد وزیر از خبرنگار یک سایت جلب توجه می‌کرد. 

سید محمد حسینی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، ایجاد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مولود دولت نهم دانست که تاکنون توانسته است با برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف به کسب تجارب مفیدی دست یابد. 

وی شرایط را برای حمایت از فعالیت‌های دیجیتال کشور مناسب و روبه‌توسعه خواند و با بیان اینکه اقدامات در 3حوزه ساماندهی، حمایت و فرهنگ‌سازی صورت گرفته است، گفت: ضوابط، مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و وظایف در حیطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ضابطه‌مند شدن به‌طور اساسی مورد بررسی قرار گرفته است. 

حسینی، مهمترین اهداف برگزاری فعالیت‌های رسانه‌های دیجیتال را ایجاد جایگاهی سالانه برای عرضه و ارزیابی رسانه‌های دیجیتال، فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم‌افزایی میان پدیدآورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال، کاهش هزینه، توسعه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری، حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکل‌ها، و شرکت‌های فعال در این حوزه، بسترسازی لازم برای تحقق جنبش نرم‌افزاری در حوزه محتوایی فناوری اطلاعات، فراهم کردن بستر لازم برای صادرات نرم‌افزارهای رایانه‌ای، ارتباط و تعامل با کشورهای دارای تکنولوژی دیجیتالی به منظور افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی در داخل کشوربیان کرد. 

وزیر فرهنگ با اشاره به رشد کیفی و کمی جشنواره چهارم نسبت به دیگر جشنواره گفت: مجموع آثار ارائه شده در بخش‌های مختلف 60 درصد و تعدد غرفه‌ها 30 درصد افزایش رشد داشته که بیشترین رشد در بخش پایگاه‌های اینترنتی است. 

حسینی با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی امکان دفاع از آثار شرکت‌کننده توسط تولیدکننده آن فراهم شده است، اضافه کرد: از تعدادی از آثار برتر جهان اسلام در بخش‌های اصلی جشنواره تقدیر خواهد شد. 

در این نشست، رییس چهارمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال نیز این نمایشگاه را رویدادی بی‌نظیر و متفاوت با دیگر نمایشگاه‌های دنیا دانست و گفت:‌ به دلیل کمبود فضا امکان برگزاری گسترده‌تر این نمایشگاه میسر نشد و ناگزیر به انتخاب براساس شرایط و اولویت‌ها شدیم. 

زارع‌پور افزود: 16 هزار اثر از آثار ارائه شده توسط متخصصان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته است که نفرات دوم و سوم در تاریخ 20 مهر درمحل نمایشگاه تقدیر می‌شوند و نفرات نخست نیز در مراسمی در تاریخ 27 مهر ماه در تالار وحدت مورد تقدیر قرار گرفته خواهند گرفت. 

حاشیه مراسم 

خبرنگار یکی از سایت‌های اصول‌گرا از وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کرد که حسینی او را خطاب قرار داد و گفت: ‌امیدوارم سایت شما در انتقادات، انصاف را رعایت کند. گاهی اوقات مطالبی نادرستی در این سایت نوشته می‌شود که خلاف واقع است. 
نمی‌خواهیم از سایت‌ها شکایت کنیم اما مواردی وجود داشته است که ما اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم.
 
وی افزود:‌ این سایت در برابر عملکرد مثبت وزارت ارشاد خبری را منتشر نمی‌کند. قبول داریم ضعف‌هایی داریم ولی برای رفع آن تلاش می‌کنیم، اما انتشار اخبار خلاف واقع با اصول اسلامی سازگار نیست.
 
حسینی از این خبرنگار خواست تا گلایه جدی او را به گوش مدیر سایت برساند و گفت: انجام چنین تخلفی ‌فقط یک بار نبود. اگر بخواهیم هر روز به مطالب این سایت پاسخ دهیم باید روزی دو ساعت وقت بگذاریم. 

وزیر ارشاد درباره هدیه ریاست‌جمهوری به خبرنگاران گفت: این کار زمان‌بر است، ‌دیرو زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. 

حسینی درباره انتشار برخی نشریاتی که غیرمفید می‌خواند و در سازمان‌های دولتی منتشر می‌شوند، گفت:‌ مراقب هستیم تا کار غیرمفیدی در سازمان‌های دولتی و در زمینه انتشار نشریات در آنها صورت نگیرد. 

حسینی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به سازمان ملل، به اظهارات احمدی‌نژاد درباره حادثه 11 سپتامبر و 3 احتمالی که از سوی وی در مجمع عمومی مطرح شد، پرداخت و گفت: 3 گزینه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور درباره دلایل وقوع 11 سپتامبر مطرح شده را از امروز در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده‌ایم تا از این طریق نظر مردم کشورمان را جویا شویم. وی 3 احتمالی که از سوی رئیس‌جمهور به عنوان دلایل وقوع 11 سپتامبر مطرح شده را شامل این موارد دانست که 11 سپتامبر توسط یک گروه تروریستی قوی مانند طالبان انجام شده، 11 سپتامبر توسط بخش‌هایی از دولت آمریکا صورت گرفته و احتمال سوم این که توسط یک گروه تروریستی انجام شده اما دولت آمریکا از آن بهره‌برداری کرده و نسبت به وقوع آن راضی بوده است. 

حسینی درباره حاشیه‌های جشن خانه سینما و بیانیه شمقدری، معاون سینمایی نیز گفت: تاکنون اختلافات با سعه‌صدر ارشاد مواجه شده و این همکاری بر همگان ثابت شده، به‌طوری که برخی از فیلم‌های توقیف شده، رفع توقیف شده‌اند. 

وزیر ارشاد افزود: برخی حرکات که در آن مراسم انجام شد، مثل بالا بردن مچ‌بند سبز ، در حالیکه این حرکات بعد از گذشت یک سال‌و سه ماه از جریان انتخابات و این که همه فهمیدند جنبش سبز به سلطنت‌طلب‌ها، کومله‌ و سایر بیگانگان پیوسته است، قابل پذیرش نیست. 

وی گفت: اگر کسی بخواهد جنبش مرده را زنده کند و فردی ضدانقلاب را برگرداند و ما برای او فرش قرمز بیندازیم غیرقابل قبول است. فردی که خواهان برگرداندن او هستند، از نظر اخلاقی و حرفه‌ای نزول کرده است و اگر کسی خواهان بازگشت او باشد، موضوعی صنفی و سینمایی را مطرح نکرده‌ است. 

وی گفت: با فرهادی و هیچ‌کس دیگر بحثی نداریم. مقصر در این مورد صحنه‌گردانان هستند که فضا را برای مطرح کردن چنین جملاتی باز می‌کنند. امیدواریم فرهادی جبران کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
0
0
هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما
..........................................
زنده باد سبز قامتان استوار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۱
0
0
افتخار ما جنبش سبز است جنبش سبز همیشه پاینده وبیدار است خانم باران کوثری تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
0
0
درود بر جنبش ملت. جنبش سبز
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین