کد خبر: ۱۰۹۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
در خانه هنرمندان؛

پیام محمود دولت دولت‌آبادی در بزگداشت رادی خوانده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود کیمیایی، فرهاد آئیش، اصغر همت، دانیال حکیمی و همسر اکبر رادی در بزرگداشت این هنرمند سخنرانی کرده و پیام محمود دولت‌آبادی نیز قرائت می‌شود. 

شکر خدا گودرزی(مدیرعامل بنیاد رادی) برنامه‌های سومین سال بزرگداشت اکبر رادی، نمایشنامه نویس شهیر ایرانی را تشریح کرد. 

وی گفت: در ابتدای مراسم سومین بزرگداشت اکبر رادی، حمیده عنقا(همسر اکبر رادی) خوش‌آمدی به حاضران می‌گوید و سپس برنامه با مجری‌گری هنرمندانی همچون ایرج راد، دانیال حکیمی، اصغر همت و فرهاد آییش که از بازیگران نقش‌های نمایشنامه‌های اکبر رادی بودند، برگزار می‌شود. 

وی افزود: سخنرانی مسعود کیمیایی، قرائت پیام محمود دولت آبادی به این مراسم و قرائت پیام انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر از دیگر برنامه‌های این روز هستند. 

گودرزی، سفر دولت آبادی به آلمان را دلیل عدم حضور وی در این مراسم عنوان کرد. 

وی همچنین از معرفی برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی اکبر رادی و اهدای جوایز به آنها در این مراسم خبر داد و اظهار کرد: در مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی رادی، ۱۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که جوایز آنان ازسوی معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اهدا خواهد شد. 

این نویسنده و کارگردان تئاتر اضافه کرد: نشر قطره، یک سری کامل از آقای رادی را تحت عنوان "روی صحنه آبی" در چهار جلد به برگزیدگان اهدا خواهد کرد و نشر مروارید نیز کتاب تک جلدی "پشت صحنه آبی" را که شامل آخرین گفت‌و گوی آقای رادی است و توسط مهدی مظفری ساوجی انجام شده و دیدگاه‌های وی درباره ادبیات و تئاتر ایران و نظرات او درباره نویسندگان و هنرمندان ایرانی را دربرمی‌گیرد، به آنها هدیه خواهد داد. 

وی همچنین از پخش بخش‌هایی از فیلمی مستند درباره زندگی اکبر رادی در این مراسم خبر داد و افزود: فیلم مستندی از زندگی اکبر رادی توسط آقای تقی‌لر ساخته شده که مدت زمان آن سه ساعت است و شامل زندگی و نقطه نطرات بزرگان ادب و هنر درباره اکبر رادی است؛ اما به‌دلیل تنگی وقت تنها پنج دقیقه از آن را برای پخش در این مراسم انتخاب شده است. 

مراسم سومین سالگرد بزرگداشت اکبر رادی، روز جمعه، نهم مهرماه، در تالار بتهون خانه هنرمندان ایران از ساعت 18 الی 20 برگزار می‌شود. 

اکبر رادی، نمایشنامه نویس شهیر ایرانی، روز5دی ماه در گذشت. 

از آثار وی می‌توان به "مسافران"، "مرگ در پائیز" و "از پشت شیشه‌ها"، "محاق"، "ارثیه ایرانی"، "صیادان" و نمایشنامه "لبخند باشکوه آقای گیل" "منجی در صبح نمناک"، "هاملت با سالاد فصل"، ملودی شهرباران، "پلکان" و "تانگو تخم مرغ داغ" اشاره کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین