کد خبر: ۱۰۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

رئیس‌جمهور چین از رهبر کره‌شمالی حمایت کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس اظهارات هو جینتائو، طی سال‌های اخیر مردم کره‌شمالی به نتایج مثبتی در ایجاد کشوری قوی، توسعه اقتصادی و بهبود زندگی دست پیدا کرده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری ریانوواستی، هو جینتائو ، رئیس‌جمهور چین، انتخاب مجدد کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، برای پست ریاست حزب حاکم کارگر کره را به وی تبریک گفت و پابرجایی دوستی بین دو کشور را به وی اطمینان داد.

وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه به نقل از پیام تبریک رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد: از طرف حزب کمونیست چین و از طرف شخص خود، برگزاری موفقیت‌آمیز کنگره حزب، انتخاب شما به عنوان دبیرکل حزب و انتخاب ترکیب رهبری عالی کشور را صمیمانه تبریک می‌گویم.

بر اساس اظهارات هو جینتائو، طی سال‌های اخیر مردم کره‌شمالی به نتایج مثبتی در ایجاد کشوری قوی، توسعه اقتصادی و بهبود زندگی دست پیدا کرده‌اند.

رئیس‌جمهور چین همچنین اظهار داشت: چین و کره شمالی با دوستی عمیق، روابط تنگاتنگ و منافع مشترک در خصوص جنبه‌های گسترده مسائل با یکدیگر ارتباط دارند... تقویت و توسعه دوستی و همکاری چین- کره‌شمالی، خط مشی بدون تغییر حزب کمونیست چین و دولت چین محسوب می‌شود.

هو جینتائو خاطر نشان کرد: مستقل از آنکه چگونه آب و هوا در سطح جهانی تغییر خواهد کرد، با ملاک قرار دادن آینده طولانی مدت و استراتژیک، ما از ابتدا تا انتها از روابط چین- کره شمالی محافظت کرده و آن را به پیش می‌بریم.

وی افزود چین آماده تلاش‌های مشترک برای تشدید روابط دو کشور در سطح جدید و بهبود زندگی ملت‌های دو کشور به نام صلح پایدار در منطقه و رفاه عمومی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین