کد خبر: ۱۰۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵

پس گرفتن امضای استیضاح حاجی بابایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی نمایندگان امضای خود در طرح استیضاح حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش را پس گرفتند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، طرح استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه دیروز چهارشنبه هفتم مهر مجلس با 28 امضا اعلام وصول شد.

طرح مذکور در جلسه روز سه‌شنبه ششم مهر تحویل هیأت‌رئیسه مجلس شد و ظرف 24 ساعت اعلام وصول گردید که این سرعت در اعلام وصول طرح مذکور باعث تعجب برخی نمایندگان شده است.

یکی از طراحان استیضاح حاجی‌بابایی گفت: شرط ما برای امضای استیضاح مذکور این بود که در آستانه بازگشایی مدارس اعلام وصول نشود.

وی همچنین از پس گرفتن برخی امضاها خبر داد و گفت: برخی از 28 نماینده امضا کننده، امضای خود را پس گرفتند و اگر تعداد امضاها به زیر10 نفر برسد، طرح مذکور از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

اعتراض معلمین نسبت به نحوه برگزاری آزمون استخدامی در وزارت آموزش و پرورش، تبعیض در توزیع معلمین در سطح کشور و عدم رعایت کرامت انسانی معلمین از جمله محورهای این استیضاح ذکر شده است.

مطابق قانون و آئین نامه داخلی 10 روز فرصت دارد تا یا نظر نمایندگان را جلب و طرح استیضاح را از دستور کار مجلس خارج کند و یا باید با حضور در صحن مجلس به دفاع از موارد استیضاح بپردازد و مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد.

حاجی بابایی از روز چهارشنبه 24 آبان سال گذشته با 217رای موافق، 33رای مخالف و 13رای ممتنع وزیر آموزش و پرورش شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین