کد خبر: ۱۰۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳

مرتفع‌ترین سکونتگاه انسان در گینه نو، کشف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باستان‌شناسان درارتفاعات گینه نو موفق به کشف یکی از مرتفع‌ترین سکونتگاه‌ انسان‌ها با قدمتی 50 هزار ساله شدند.

‌این سکونتگاه که در دره ایوان و در منطقه پاپوآی کشور گینه نو کشف شده متعلق به دوره گرم پس از عصر یخبندان بوده و در زمانی که این کشور به عنوان بخشی از قاره ساحول(Saul) یا اقیانوسیه به استرالیا ملحق شده بود،‌ایجاد شده است.

دانشمندان اعلام کردند: انسان‌های نخستین در ابتدای تشکیل شدن این منطقه به رحتی از گینه به سوی منطقه‌ای که امروزه آنرا استرالیا می‌نامیم مهاجرت می‌کردند اما با پیشروی آب در اواخر عصر یخبندان و جدا شدن دو بخش از یکدیگر در حدود 10 هزار سال پیش، مهاجرت انسان‌ها نیز به پایان رسید.

به گفته دیرینه‌شناسان این سکونتگاه، که در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار دارد، قدیمی‌ترین سکونتگاه شناخته شدن در استرالیا وهمچنین یکی از مناطق مسکونی قدیمی در خارج از قاهر افریقا است.

با توجه به کشفیات جدید، دانشمندان اعلام کردند: نتایج به دست آمده نگرشی تازه در تغییر تاریخ زندگی بشر مدرن به وجود آورده و نشان می‌دهد مردمانی که در این منطقه می‌زیسته‌اند وفق پذیری بالایی با طبیعت داشته و اولین قبایل را به وجود آورده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین