کد خبر: ۱۰۹۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰

محمدنبی حبیبی: اجازه ندهیم هیچ نامحرمی به مجلس نهم راه یابد

اصول‌گرایان خواهان بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی کشور
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باید زمینه‌ها طوری فراهم شود که اصلاح‌طلبانی که اصل نظام و فصل‌الخطاب بودن رهبری را قبول دارند ولی با اصول‌گرایان در همه موارد از جمله انتخابات رقیب هستند در عرصه سیاسی حضور داشته باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کسانی که به انقلاب اسلامی وفادار هستند چه در تشکل‌های شهرت یافته اصول‌گرایی باشند یا نباشند، خود به خود اصول‌گرا هستند.

محمدنبی حبیبی خطاب به هم‌طیفان خود تاکید کرد: ضرورت دارد تا در شرایط فعلی کشور وحدت بین نیروهای وفادار به انقلاب را مهمترین موضوع بدانیم و در برابر هر عاملی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت بین نیروهای علاقه‌مند و وفادار به انقلاب اسلامی می‌شود، موضع‌گیری داشته باشیم.

وی با بیان این‌که این وحدت یک ضرورت مقطعی نیست، اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به شرایط بین‌المللی و داخلی بیشتر از گذشته نیازمند این وحدت هستیم و همگی یعنی نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی باید به تدریج و با محاسبات دقیق کارشناسی نگاهی به انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و اجازه ندهیم تا هیچ نامحرمی در مجلس شورای اسلامی در انتخابات آینده فرصت حضور پیدا کنند و در واقع نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی باید تلاش کنند که اکثریت قاطع مجلس نهم از همین نیروهای وفادار باشند.

وی در بیان تعریف خود از این نامحرمان اظهار کرد: ما یکسری نامحرم کاملا شناخته شده داریم که البته معلوم است با توجه به هوشیاری شورای نگهبان، فرصت ورود به مجلس را پیدا نمی‌کنند و جایگاه مجلس، جایگاهی نیست که صحنه‌ حضور کسانی غیر از افراد امتحان شده مطمئن و وفادار به انقلاب باشند. در اینجا باید هوشیاری شورای نگهبان و رای دهندگان همچنین حواس وفاداران به انقلاب اسلامی جمع باشد تا زمینه ورود این نامحرمان به مجلس شورای اسلامی به وجود نیاید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین به بیان انتقادی از هم طیفی‌های خود پرداخت و در این راستا اظهار کرد: برخی مواقع اولویت‌های فردی و تشکیلاتی جای اولویت‌های اصلی را در جریان اصولگرا می‌گیرد و بعضی افراد و تشکل‌ها این موضوع مهم را رعایت نمی‌کنند. این در حالی است که ترجیح منافع نظام، مردم و جریان اصولگرایی باید به هر خواست دیگری مورد توجه دائمی اصولگرایان قرار گیرد.

وی در ادامه در بیان ارزیابی خود از اظهارنظر یکی از اصول‌گرایان مبنی‌بر این‌که قاطبه اصول‌گرایان خواهان بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی کشور هستند، گفت: کسانی که به انقلاب اسلامی وفادار هستند چه در تشکل‌های شهرت یافته اصول‌گرایی باشند یا نباشند، خود به خود اصول‌گرا هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود:‌ آن دسته از اصلاح‌طلبانی که در داخل نظام قصد فعالیت دارند اگرچه با همه تشکل‌های اصول‌گرا نیز سلیقه‌های متفاوت داشته باشند وجود‌شان برای فضای سیاسی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ها طوری فراهم شود که اصلاح‌طلبانی که اصل نظام و فصل‌الخطاب بودن رهبری را قبول دارند ولی با اصول‌گرایان در همه موارد از جمله انتخابات رقیب هستند در عرصه سیاسی حضور داشته باشند.

حبیبی در بیان فعالیت‌های حزب موتلفه اسلامی در بحث جذب حداکثری و دفع حداقلی مورد توجه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ما ترسیم کردن دایره وسیعی که فقط مخصوص یک سلیقه خاص نباشد را در جهت توسعه ارتباطات بین خود و نیروهای وفادار به انقلاب مورد توجه قرار دادیم و این موضوع را علامت صدق موتلفه اسلامی می‌دانیم و هر اقدامی که در این ارتباط موثر باشد را انجام خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین