کد خبر: ۱۰۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
نصیری قیداری: متن استیضاح وزیر علوم در 12 بند آماده شد

دوگانی: استيضاح وزير علوم تنها در حد حرف است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سعداله نصیری قیداری، عضو کمیسیون آموزش مجلس از تدوین متن استیضاح وزیر علوم در 12 بند خبر داد و گفت: در مجلس هشتم تعداد کثیری استیضاح وزرا امضاء و اعلام وصول شده اما عمده آنها عقب‌گرد داشته است که این باعث بی‌اعتبار شدن موضوع استیضاح است. 

سعداله نصیری قیداری درباره کیفیت تعقیب آنچه در روزهای گذشته تحت عنوان رایزنی ها در مجلس برای استیضاح وزیر علوم مطرح شده است، گفت: مقدمات استیضاح وزیر علوم را فراهم می کنیم. متن استیضاح وزیر علوم در 12 بند آماده شده اما فعلا استیضاح به امضاء نمایندگان نرسیده است. 

نماینده مردم زنجان افزود: هر چند متن استیضاح آماده است منتها در حال بررسی هستیم که برای استیضاح اقدام کنیم یا خیر. در حال حاضر در مرحله مذاکره هستیم چون استیضاح پدیده ای نیست که بدون بررسی جامع انجام شود. کاری که زود و با عجله شروع می شود زود هم به عقب برمی گردد بنابراین ابتدا باید درباره استیضاح وزیر علوم بررسی جامع صورت گیرد و در صورتی که صلاح دیده شد به طور جدی این کار را انجام دهیم و اگر هم صلاح دیده نشد اصلا انجام ندهیم. 

نصیری قیداری با انتقاد از آنچه که تحت عنوان "شتابزدگی در استضیاح وزرا در مجلس هشتم" نام برد به مهر گفت: تعداد کثیری استیضاح وزرا در مجلس هشتم امضاء شده و اعلام وصول شده اما عمده آنها عقب گرد داشته و این باعث لوث شدن موضوع استیضاح است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اینکه نمایندگان پیگیر استیضاح وزیر علوم در چه صورتی از استیضاح انصراف می‌دهند، گفت: وقتی احساس کردیم وزیر علوم خواسته‌های منطقی را می‌پذیرد و اقدام به کارهای زمین مانده را در دستور کار قرار می‌دهد و شواهد نیز این را نشان دهد، آنگاه استیضاح دیگر موضوعیتی ندارد اما در غیر این‌صورت استیضاح را به طور جدی دنبال می‌کنیم. 

نايب رييس كميسيون آموزش‌و‌تحقيقات: استيضاح وزير علوم تنها در حد حرف است 

نايب رييس كميسيون آموزش و تحقيقات تاكيد كرد كه استيضاح وزير آموزش. پرورش تنها در حد حرف است و اين كميسيون هنوز هيچ تصميمی در اين مورد نگرفته است.


محمد حسن دوگانی نماينده فسا در گفت‌و‌گو با ايلنا در ارتباط با زمزمه‌های اخير در مورد استيضاح وزير علوم اظهار داشت: چندين هفته از مطرح شدن بحث استيضاح كامران دانشجو می‌گذرد اما تنها در حد حرف است و قطعيت ندارد. 

به گفته وی اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات در اين مورد تصميم‌گيری نكردند و طی چند وقت اخير سوالاتی از سوی نمايندگان از كامران دانشجو در ارتباط با وضعيت دانشگاه‌ها، رفاه دانشجويان، بازنشستگی زودهنگام اساتيد و تغييرات روسایی دانشگاه‌ها مطرح شده است. 

اين نماينده مجلس با اشاره به جلسه‌ای كه با حضور وزير علوم در كميسيون آموزش در ارتباط با تغييرات روساي دانشگاه‌ها برگزار شده بود خاطرنشان كرد: وزير علوم تغيير روسای دانشگاه‌ها را يک مسأله عادي عنوان كرده است و البته تغيير 15رئيس دانشگاه‌ها موجب شده بود كه نمايندگان در اين مورد حساس شوند. 

دوگانی يادآور شد: سوالات بسياری در اين مورد از وزير علوم شده است اما موضوع استيضاح تنها در حد حرف بوده است و قطعيت ندارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین