کد خبر: ۱۰۹۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
در نشست با خبرنگاران

وزیر اقتصاد: قیمت بنزین را یک ساعت قبل از گران شدن اعلام می‌کنیم

حساب‌های یارانه‌ها قابل برداشت نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر اقتصاد اعلام کرد که قیمت نهایی بنزین یک ساعت قبل از افزایش قیمت، اعلام خواهد شد.

 سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خود با خبرنگاران درباره اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود که از اول آبان‌ماه قیمت بنزین ۴۰۰ تومان خواهد شد، گفت: بله صبر کنید آبان‌ماه ببینید قیمت چقدر می‌شود «حتماً شاید» بشود، اما زمان اجرای یارانه‌ها در مراحل مختلف اعلام خواهد شد و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در زمان اجرا اعلام می‌شود. 

وزیر اقتصاد افزود: همان‌گونه که ۱۵ سال پیش در سازمان وقت برنامه و بودجه بودیم وقتی می‌خواستیم ۲۰ درصد قیمت بنزین را تغییر دهیم یک ساعت قبل از آن اعلام می‌کردیم در هدفمند‌ی یارانه‌ها هم همین گونه خواهد بود. 

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد خودکفایی در تولید بنزین گفت: آنچه مسلم است کشور اسلامی به یک ادعا جامه عمل پوشانده و ظرفیت مهندسی کشور نشان داد خیلی سریع به خودکفایی بنزین دست پیدا کردیم،علی رغم آنچه در خارج از مرزها به عنوان تنگنا و تحریم مطرح بود امروز خودکفایی در بنزین حاصل شده که جا دارد از مهندسان و متخصصان صنعت نفت تشکر شود. 

حسینی در مورد تشکیل ستادی برای خدشه وارد کردن به قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: یک نکته باید مورد توجه قرار گیرد که اگر بخش عمده‌ای از منابع کشور به صورت قاچاق وارد یا از کشور خارج می‌شود پس تعدادی ذی‌نفع دارد که گرچه دولت دنبال حفظ منافع کشور است اما گروه‌های ذی‌نفع نیز دنبال منافع خود هستند تا توفیق دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در عمل کاسته شود و از این موضوع نباید غافل بود. بنابراین ستادی با مسئولیت وزیر کشور این تحرکات را زیر نظر دارد و کمیته مربوطه در راستای مقابله با ستاد خدشه به هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار نفر در طرح هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام کرده‌اند، در پاسخ به سؤال خبرنگاری که دقیقا از چه زمانی هدفمندی یارانه‌ها شروع می‌شود گفت: هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده و امروز در تمام استان‌های کشور حساب خانوارهای متقاضی دریافت یارانه گشایش یافته، ۹۰ درصد خانوارها فرم پر کردند و ۸۶ درصد از آنها اعلام حساب برای دریافت یارانه‌ها کرده‌اند که در مجموع ۸۰درصد افراد کشور متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند. 

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: از نیمه دوم مهر ماه به تدریج حساب خانوارها در استان‌ها شارژ می‌شود و وقتی در نیمه دوم مردم به حساب های خود مراجعه کنند پاسخ این را دریافت می‌کنند که به هر خانوار چقدر یارانه‌ تعلق گرفته است. 

وی تأکید کرد: البته حساب‌های یارانه‌ها قابل برداشت نیست تا زمانی که اصلاح قیمت‌ها انجام شود که آن هم موقعی خواهد بود که در همان زمان اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین