کد خبر: ۱۰۹۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰

ژاک شیراک 2011 به اتهام فساد مالی محاکمه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیراک نخستین رهبر فرانسه مدرن است که به اتهام فساد در دادگاه محاکمه می‌شود، اتهامی که در صورت اثبات می‌تواند شیراک را با 10 سال حبس و 200 هزار دلار جریمه نقدی روبه‌رو کند. 

ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه به اتهام فساد مالی بین هفتم مارس تا هشتم آوریل سال آینده میلادی در دادگاه محاکمه می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژاک شیراک 77 ساله و رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه متهم به سوءاستفاده از مقام دولتی خود در دوره تصدی کرسی شهرداری پاریس در سال‌های 1977 تا 1995 میلادی است. 

وکیل ژاک شیراک پیش از این اعلام کرده بود که وی اوائل سال آینده در دادگاه حاضر می‌شود تا از خود در برابر این اتهام‌ها دفاع کند. 

بنا بر این گزارش، شیراک نخستین رهبر فرانسه مدرن است که به اتهام فساد در دادگاه محاکمه می‌شود، اتهامی که در صورت اثبات می‌تواند شیراک را با 10 سال حبس و 200 هزار دلار جریمه نقدی روبه‌رو کند. 

نتایج تحقیقاتی که سه سال به طول انجامیده است شیراک را متهم می‌کند که در سال‌های 1977 تا 1995 میلادی که شهردار پاریس بوده دست به اختلاس زده است. 

اگرچه دادستان همچنین اعلام کرده که وی از کارمندان خود در شهرداری برای فعالیت‌های حزب سیاسی خود استفاده می‌کرده است اما شیراک تمام این اتهام‌ها را رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین