کد خبر: ۱۰۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۷
مقام معظم رهبری، در دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه:

روند خوب همکاری‌های دو کشور، پرشتاب‌تر از گذشته ادامه پیدا کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمریکا را مخالف اصلی محور مقاومت در منطقه دانستند و با اشاره به تلاش‌های مقامات آمریکایی برای از بین بردن این محور مقاومت تصریح کردند: این تلاش‌ها، مانند گذشته به نتیجه‌ای نخواهد رسید. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر روز شنبه در دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را از لحاظ استحکام و استمرار در طول 30 سال گذشته بی‌نظیر دانستند و ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حافظ اسد تاکید کردند: روند خوب همکاری‌های دو کشور باید پرشتاب‌تر از گذشته ادامه پیدا کند.

ایشان روابط سیاسی ایران و سوریه را عالی خواندند و با ابراز رضایت از ارتقای همکاری‌های اقتصادی و فنی میان دو کشور افزودند: ظرفیت گسترش بیشتر این همکاری‌ها همچنان وجود دارد. 

مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: هیچ دو کشوری در منطقه وجود ندارند که دارای چنین روابط دو طرفه مستحکم و عالی 30 ساله باشند بنابراین باید از این تجربه نهایت استفاده را کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین آمریکا را مخالف اصلی محور مقاومت در منطقه دانستند و با اشاره به تلاش‌های مقامات آمریکایی برای از بین بردن این محور مقاومت تصریح کردند: این تلاش‌ها مانند گذشته به نتیجه‌ای نخواهد رسید. 

ایشان با تاکید بر همکاری‌های منطقه‌ای میان کشورهای دوست اظهار امیدواری کردند: همه گروه‌های عراقی همچون گذشته با اتکا به ارای آحاد مردم عراق، با همکاری و یکدلی، در جهت آبادانی عراق، حل مشکلات مردم این کشور و خروج اشغال‌گران گام بردارند.

در این دیدار که احمدی نژاد نیز حضور داشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز روابط دو کشور را نمونه و الگو خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یک سنگر قرار دارند و دارای اهداف مشترک هستند.

بشار اسد افزود: همکاری‌های ایران و سوریه در همه ابعاد ادامه خواهد یافت و هر روز شاهد موفقیت‌های بیشتری در منطقه خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین