کد خبر: ۱۰۹۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۴
لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس هشتم شورای اسلامی:

با توجه به تحریم‌های صورت گرفته، سرمایه‌گذاری در بخش صنعت متوقف شده است

مشکل صنعت ابریشم همچنان پابرجاست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده لنگرود با اعلام اینکه نگرانی در خصوص پیله ابریشم همچنان برقرار است، گفت: این محصول که تا 4 سال قبل حدود 7 هزار تن تولید می‌‌شد در حال حاضر تولید آن به زیر این مقدار رسیده است. 

مهرداد لاهوتی با اشاره به اینکه 70 درصد توتستان‌های گیلان در معرض تغییر کاربری قرار دارند، افزود: به عقیده مردم دیگر این نوع محصول و کشت آن توجیه اقتصادی ندارد. 

وی همچنین با بیان اینکه در زمینه صنعت، استان گیلان عقب‌ماندگی زیادی دارد، اظهار داشت: یکی از دلایل این عقب‌ماندگی مربوط به برنامه‌‌های اول و دوم توسعه است که دولت ارزهای 7 تومانی برای سرمایه‌‌گذاری اختصاص می‌داد و استان‌های شمالی از سرمایه‌گذاری در صنعت محروم بودند. 

نماینده لنگرود گفت: متولیان امر آن زمان معتقد بودند اگر دلار به بخش صنعت استان تزریق شود کشاورزی و گردشگری منطقه آسیب می‌‌بیند درصورتی که این ایده واقعیت امر نبود. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همزمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان باید یک معافیت مالیاتی تا 10 سال برای کسانی که در بحث سرمایه‌گذاری در استان گیلان فعالیت می‌کنند، لحاظ شود این در حالی‌ست که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود کشور و تحریم‌های صورت گرفته سرمایه‌گذاری در بخش صنعت متوقف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین