کد خبر: ۱۰۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
رئیس دیوان عدالت اداری:

دستگاه‌های دولتی به حقوق شهروندان و بیت‌المال بی‌توجه‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دیوان عدالت اداری از افزایش ۲۵ درصدی شکایت از دولت در سال ۸۸ نسبت به سال۸۷ خبر داد.
 
وی همچنین عنوان کرد که این روند در سال دو برابر شد.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری با اعلام این مطلب تاکید کرد: این در حالی است که فعالیت و عملکرد دیوان در رسیدگی به پرونده‌ها تقویت شده و کاهشی نداشته است.

وی گفت: حجم پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری در سال ۸۹ بسیار افزایش داشته است به نحوی که در فروردین ماه سال جاری 5 هزار، اردیبهشت ماه 7 هزار و خردادماه بیش از ۱۰ هزار پرونده حقیقی و حقوقی علیه دستگاه‌های دولتی وارد دادگاه‌های دیوان عدالت اداری شده یعنی اینکه در 3 ماه نخست امسال پرونده‌های دیوان دو برابر افزایش یافته است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه افزایش دو برابری شکایات علیه دولت نشان از یک چالش و مشکل جدی در نحوه ارائه خدمات در سازمان‌های دولتی دارد، تصریح کرد: قضات دیوان در تحقیق و پیگیری شکایات هیچ‌گونه کوتاهی نکرده‌اند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات توجهی به حقوق شهروندان و بیت‌المال نمی‌کنند، معتقد است رشد دو برابری شکایات علیه دستگاه‌های اجرایی و دولتی زنگ خطری برای تمامی مسئولان اجرایی اعم از رئیس‌جمهور، وزراء، شهرداران و مدیران است که باید خود این مشکل را آسیب شناسی کنند.

وی افزود: این آمار درحالی است که تمام مردم کشور دسترسی به دیوان عدالت اداری ندارند و به حقوق خود آگاه نیستند در غیر این صورت آمارها بسیار تکان دهنده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین