کد خبر: ۱۰۹۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در تركيه؛

ديپلماسي فعال بخش خصوصي در ديدار نهاونديان با عبدالله گل

حمايت عبدالله گل از گسترش همكاري بخش خصوصي ايران و تركيه
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ديدار «دكتر محمد نهاونديان» رئيس اتاق ايران با «عبدالله گل» رئيس جمهور تركيه كه هم‌زمان با بازديد آن‌ها از بندر طرابوزان تركيه صورت گرفت، « استفاده از ظرفيت‌هاي تجاري و مواصلاتي بين دو طرف» مورد تأكيد قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، رئيس اتاق ايران كه جهت شركت در بيست‌وششمين اجلاس كميته مستقل همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري سازمان كنفرانس اسلامي (COMCEC) در تركيه به سر مي‌برد، امروز هم‌زمان با بازديد از بندر طرابوزان با «عبدالله گل» رئيس جمهور كشور تركيه ملاقات كرد. 

در اين ملاقات با تأكيد بر «ضرورت گسترش مبادلات اقتصادي بين دو كشور»، «استفاده از ظرفيت‌هاي تجاري و مواصلاتي بين ايران و تركيه» نيز مورد تأكيد طرفين قرار گرفت. 

تأسيس شركت‌هاي مشترك در حوزه‌هاي خدمات بازرگاني
همچنين در زمينه همكاري‌هاي دو طرف در «تأسيس شركت‌هاي مشترك در حوزه‌هاي خدمات بازرگاني» بحث و تبادل‌نظر شد.
بر اساس اين گزارش، «افزايش ظرفيت طرابوزان و تجهيز بندر طرابوزان به امكانات پيشرفته» و «احداث خط‌آهن براي وصل كردن طرابوزان به شبكه بين‌المللي» و هم‌چنين «تقويت حمل‌ونقل جاده‌اي» از نكاتي بود كه در اين ديدار مورد بحث و بررسي قرار گرفت. 

«عبدالله گل» رئيس جمهور تركيه هم در اين ديدار تأكيد كرد كه؛ «ما هميشه بر اهميت رابطه اقتصادي با ايران تأكيد كرده‌ايم و از هرگونه همكاري مشترك بين بخش خصوصي ايران و تركيه حمايت مي‌كنيم.»
اين گزارش مي‌افزايد، هم‌زمان با بازديد از بندر طرابوزان، سميناري نيز در اتاق طرابوزان برگزار شد كه رئيس‌جمهور تركيه، رئيس اتاق طرابوزان و رئيس شوراي مشترك تجاري ايران و تركيه به ارائه سخناني در آن پرداختند. 

گفتني است، در ديدار رئيس اتاق ايران با رئيس‌جمهور تركيه، جمعي از مقامات اين كشور از جمله شهردار طرابوزان، نمايندگان طرابوزان در مجلس، رئيس بندر طرابوزان، رئيس شوراي مشترك تجاري تركيه و ايران، رئيس اتاق طرابوزان و «آقاي كامي» رئيس شوراي مشترك تجاري ايران و تركيه نيز حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین