کد خبر: ۱۰۹۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱
وقتی خانم لیونی عصبانی می‌شود:

نگذارید احمدی‌نژاد حرف بزند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لیونی که از اظهارات اخیر احمدی‌نژاد در مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک خشمگین بود، گفت: جهان باید از اعظای منبر به رهبران ایران برای سم‌پاشی در ملل متحد و دیگر مجامع بین‌المللی خود داری کند. 

تزیپی لیونی وزیر خارجه اسبق اسراییل و رهبر حزب کادیما طی اظهاراتی خشمگینانه از اعطای تریبون‌های بین‌المللی به محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد. 

لیونی که روز سه‌شنبه در مدرسه دولتی جان اف کندی دانشگاه هاروارد آمریکا سخن می‌گفت، با ایراد اظهارات خشمگینانه‌ای گفت: حکومت ایران به یک ایدئولوژی مذهبی باور دارد که بحران موجود را غیرقابل حل می‌سازد.

رهبر حزب اپوزیسیون کادیما اسراییل در ادامه مدعی شد: اظهارات اخیر محمود احمدی‌‌نژاد و دیگر رهبران جمهوری اسلامی ثابت کرد که جهان باید فشارهای تحریمی خود را علیه ایران افزایش داده و این تحریم‌ها را با تحریم‌های سیاسی مضاعف کند.

لیونی درباره اظهارات اخیر احمدی‌نژاد در مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک نیز گفت: جهان باید از اعظای منبر به رهبران ایران برای سم‌پاشی در ملل متحد و دیگر مجامع بین‌المللی خود داری کند.

وزیرخارجه اسبق اسراییل افزود: تا زمانی که احمدی‌نژاد واقعه هلوکاست را انکار کرده و سخن از محو و نابودی اسراییل به زبان می‌آورد، جهان نمی‌تواند وی را تحمل کرده و با سخنان او گوش دهد و نباید به وی برای گسترش ایده‌هایش فرصت بدهد.

وی با فراخواندن بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل به تصمیم‌گیری سریع و قاطعانه درباره توقف شهرک‌سازی‌های برای نجات مذاکرات صلح خاورمیانه با فلسطینی‌ها، گفت: نتانیاهو می‌داند در صورتی که این تصمیم (توقف شهرک‌سازی‌ها) را بگیرد با حمایت قاطع حزب کادیما مواجه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین