کد خبر: ۱۰۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
محسن نریمان در گفت‌گو با خبرنگار آفتاب:

پس‌گرفتن امضا از طرح استیضاح، شائبه تعاملات غیرمعمول را ایجاد می‌کند

مهلت 3ماهه‌ مجلس به وزیر آموزش و پرورش
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: محسن نریمان در گفت‌گو با خبرنگار آفتاب، درخصوص استفاده نمایندگان مجلس از اهرم‌های نظارتی از جمله استیضاح وزیران، اظهار داشت: استفاده از ابزار استیضاح، سئوال و عدم کفایت رئیس‌جمهور، بستگی به شرایط جامعه و برخورد متقابلی که دستگاه اجرایی با تقاضای قوه مقننه در امور کشوردارد، مرتبط است. 

وی درخصوص آخرین استیضاح اعلام شده درمجلس از سوی هیأت رئیسه مجلس و جریان پس گرفتن امضاها نیز گفت: یک عده از نمایندگان نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش اعتراض داشتند که بخشی از این اعتراض به عملکرد وزیر و بخش دیگر مربوط به مدیران استانی و شهرستانی بود. 

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در مجموع استیضاح کنندگان خواستند تا نسبت به اموری که به آن معترض هستند از وزیر توضیحاتی دریافت کنند که در فاصله اعلام وصول این طرح که چهارشنبه هفته گذشته بود تا جلسه روز سه‌شنبه مجلس به دلیل ارتباطی که طراحان استیضاح با وزیر داشتند بخشی از مطالبات آنان پاسخ داده شد و امضای خود را پس گرفتند و مهلت 3ماهه‌ای به وزیر دادند تا به مسائل این وزارتخانه که مد نظر آنان است سامان دهد، در غیر این صورت طراحان به انجام استیضاح مصر خواهند بود. 

نریمان درخصوص نحوه استفاده از این ابزار توسط نمایندگان نیز یادآور شد: اگر شیوه نمایندگان در استفاده از این ابزار نظارتی به همین منوال پیش رود، به‌طوری که طرحی تهیه، امضاء، اعلام وصول و سپس پس گرفته شود، شابئه‌های دیگری مطرح می‌شود و توصیه این است که طراحان طرح‌های استیضاح قبل از اینکه طرح را مطرح کنند از طریق سئوال و تذکر مسائل‌شان را مطرح کنند که اگر قانع نشدند سپس به سراغ تهیه طرح استیضاح بروند. 

نماینده بابل خاطرنشان کرد: نمایندگان تا کاملا مجاب به انجام استیضاح نشده‌اند نباید طرح استیضاح را امضاء کنند زیرا شائبه رویکرد منطقه‌ای در بین نمایندگان نسبت به مسائل کشور و انجام تعاملات غیر متعارف به‌وجود می‌آید و این به شان مجلس ضربه می‌زند. خداوند هم در قرآن می‌فرماید "از اتخاذ مواضع اتهام برانگیز پرهیز کنید". 

وی گفت: اگر نمایندگان با وجود اعتراضات گسترده به عملکرد مسئولان از ابزارهای نظارتی خود استفاده نمی‌کنند صرفا به مصلحت جامعه می‌اندیشند و اگر احساس کنند با انجام نظارت قوی‌تر مصالح کشور حفظ می‌شود قطعا از آن استفاده می‌کنند. 

نریمان تاکید کرد: به وزیران هشدار می‌دهیم این نوع اتفاقات در مجلس که نمایندگان پس از اعلام وصول طرح استیضاح آن را پس بگیرد، تکرار نشدنی است و به‌زودی خواهند دید که مجلس در استفاده از ابزار نظارتی خود همه آنها را به پای میز محاکمه و توضیح خواهد کشاند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین