کد خبر: ۱۰۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰

اگر به وضعیت کارگران رسیدگی نشود؛ تجمع خواهیم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان در نشست شوراهای اسلامی کار با نمایندگان کارگران و انجمن‌های صنفی استان، گفت: اگر به وضعیت جامعه کارگری و مسائل ومشکلات آنها رسیدگی نشود تجمع اعتراض‌آمیز جامعه کارگری در استان را رسما اعلام خواهیم کرد. 

احمد معبودی در این نشست در خصوص اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیرات این طرح بر وضعیت کارگران بیان داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به شرط درست اجرا شدن طرح خوب و قابل قبولی است. 

وی اضافه کرد: از انجا که با اجرا شدن این طرح قطعا با افزایش قیمت روبرو می شویم از دولت و مجلس انتظار می رود برای حمایت از کارگران و خانواده‌های آنها حقوق‌شان را افزایش دهند، در غیر این‌صورت سفره کارگران از انچه که هست خالی‌تر خواهد شد. 

وی خطاب به مسئولان استانی و کشوری هشدار داد: اگر به وضعیت جامعه کارگری و مسائل ومشکلات آنها رسیدگی نشود رسما تجمع اعتراض‌آمیز جامعه کارگری را اعلام خواهیم کرد. 

این نماینده جامعه کارگری حفظ کار و اشتغال موجود را بر ایجاد مشاغل جدید ارجح دانست و تاکید کرد: آماری که در خصوص ایجاد مشاغل جدید اعلام می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه تعداد از نیروهای مشغول به کار مطابق با قانون از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند و با انجام چنین کاری می‌توان آمار صحیح اشتغال در استان را ارائه کرد. 

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اظهارداشت: بر اساس آمار منتشر شده بیکاری در استان نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه با شروع فصل سرما روند بیکاری در استان روبه افزایش است. 

وی ضمن گله‌مندی از کم کاری نمایندگان مردم همدان در مجلس از آنها خواست: در خصوص ساماندهی وضعیت کارگران قراردادی و موقت تلاش بیشتری داشته باشند چراکه بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان را کارگران و خانواده های انها تشکیل می‌دهد. 

این نماینده جامعه کارگری با بیان اینکه کانون عالی کار پیش نویس اصلاح قانون کار را ارائه کرده است تاکیدداشت: برای اصلاح قانون کار که از مدت‌ها پیش مد نظر جامعه کارگری است باید به نظر خود کارگران نیز اهمیت داده شود و گرنه شاهد تجمع بزرگ و اعتراض‌آمیز جامعه کارگری سراسر کشور خواهیم بود. 

معبودی با اشاره به اینکه کارگان بیش از ۳۰ درصد مالیات پرداخت می‌کنند تصریح کرد: این میزان مالیاتی که کارگران پرداخت می‌کنند نسبت به کارمندان که از مزایای بسیاری نسبت به کارگران برخوردارند خیلی بیشتر است و باید در این زمینه بررسی‌های لازم انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین