کد خبر: ۱۱۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه:

پرتاب سنگ از سوی احمدی‌نژاد به مرز اسرائیل، ساخته‌و پرداخته سایت‌های اسرائیلی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت خارجه گفت:‌ خبر منتشر شده پرتاب سنگ به مرز اسرائیل از سوی ریاست‌جمهوری ایران صحت ندارد و تنها برای دامن زدن به مسائل غیرواقعی است که اصل خبر سفر احمدی‌نژاد به لبنان را زیر سئوال ببرند. 

رامین مهمان‌پرست شامگاه پنج‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی که در پنجمین نمایشگاه مطبوعات استان اصفهان برگزار شد، افزود: سفر احمدی‌نژاد به لبنان طبق برنامه قبلی صورت خواهد گرفت و جزییات آن، بعدا اعلام خواهد شد. 

وی افزود: اظهارات اسرائیلی‌ها در خصوص سفر احمدی‌نژاد به لبنان نشان‌دهنده ضعف و ترس آنها بر تقویت جبهه پایداری در منطقه و همچنین نشان‌‌دهنده اوج محبوبیت و قدرت ایران و حامیان جبهه مقاومت در منطقه است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اینکه در دولت‌های قبل از دولت نهم فعالیت هسته‌ای ایران به مرز صفر رسیده بود، گفت: ‌هم‌اکنون فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران در مسیر خود حرکت می‌کند و در نقطه‌ای قرار داریم که کشورهای دیگر چاره‌ای جز پذیرش ایران هسته‌ای صلح‌آمیز را ندارند. 

مهمان‌پرست اظهار داشت: آمریکا و کشورهای متحد آن، تلاش می‌کنند که ایران در مسیر استقلال حرکت نکند، به همین دلیل تحریم‌هایی را ایجاد کرده‌اند. 

وی گفت: تحریم به بهانه فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران فقط یک بهانه است، زیرا اگر تنها به خاطر فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای، ما را تهدید می‌کنند؛ چرا پیش از این که هیچ‌گونه فعالیت هسته‌ای وجود نداشت، کشور ایران در تحریم بود. 

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این خصوص که چرا کشور ایران باید مذاکرات 1+5 را بپذیرد و تلاش کند در مسیر آنها حرکت کند، گفت: موضوع مذاکره ما در 1+5 فعالیت هسته‌ای کشور نیست، زیرا از نظر ما این پرونده به نقطه نهایی رسیده و مسیر خود را دنبال می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین