کد خبر: ۱۱۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸

مسجدسلیمان شبکه فاضلاب شهری ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسجدسلیمان به عنوان اولین شهر نفتی ایران 102 سال بعد از کشف نفت از داشتن شبکه فاضلاب شهری بی‌بهره است. 

فرماندار مسجد سلیمان در این خصوص به مهر در این شهرستان گفت: این شهر، اولین شهر ایران است که به واسطه کشف نفت و پیامد آن توسعه شهری از داشتن شبکه فاضلاب شهری برخوردار بود ولی بعدها به دلیل رشد بی‌رویه شهر و عدم نظارت کافی، این شبکه فاضلاب از بین رفت.

محمد خانچی افزود: به دنبال رشد بی رویه شهر و ساخت وسازهای غیر مجاز وضعیت به گونه ای شد که حتی برخی خانه‌ها بر روی شبکه فاضلاب شهری ساخته شدند و عملا امکان اصلاح، نوسازی و یا بازسازی آن از بین رفت به همین دلیل شبکه فاضلاب شهری به عنوان یک معضل اصلی سالهاست که مردم شهر مسجدسلیمان را آزار می‌دهد.

وی افزود: با این وجود، خوشبختانه با همکاری امیدوار رضایی، نماینده شهر مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی موفق شدیم طرح جامع فاضلاب این شهر را در آخرین دقایق بستن بودجه سال 1389 وارد ردیف‌های اعتباری کنیم که خوشبختانه 600 میلیون تومان برای امسال به این طرح اختصاص یافت. 

خانچی عنوان کرد: این طرح در کمیسیون ماده 32 کشور تصویب شده و به زودی مراحل اجرایی آن در مسجدسلیمان آغاز می‌شود تا مردم این شهر پس از سالها از دست یکی از مشکلات اساسی شهری خود رها شوند و دیگر شاهد نباشند فاضلاب شهری وارد خیابان‌ها شود. 

فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به اینکه مطالعات این طرح انجام شده است، گفت: قرار است در مرحله نخست 50 نقطه بحرانی فاضلاب در این شهر شناسایی و نسبت به برطرف کردن مشکل آنها به صورت ضربتی اقدام شود. 

خانچی اظهار داشت: همچنین دره ای در شهر مسجدسلیمان وجود دارد که در گذشته یکی از نقاط دیدنی شهر بود ولی در سال‌های اخیر به دلیل سرازیر شدن فاضلاب به آن به مکانی تعفن آور تبدیل شده که در طرحی به نام دره سبز که با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به زودی آغاز می‌شود این دره با احداث چند کانال دفع فاضلاب، به مکانی تفریحی و سرسبز تبدیل شود. 

وی با اشاره به اینکه روند اجرای این طرح به سرعت در حال اجراست، افزود: در مدت شش ماه گذشته، مطالعات، تامین اعتبار و فرآینده انتخاب پیمانکار آن به پایان رسیده است. 

اکنون مسجدسلیمان که اولین نشانه‌های شهرنشینی در کشور در آن ظهور یافت از در اختیار داشتن کمترین امکانات یک زندگی ساده شهری بی‌نصیب شد و بسیاری از ساکنان آن در آرزوی مهاجرت از این شهر رویایی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
جای این مطالب درسایت بالاترین نیست .این حرف ها در ستون خوانندگان روزنامه اطلاعات ویا ایران و...است .ارسال اینگونه مطالب به بالاترین جهت پر کردن سایت بالاترین وخسته کردن کاربران است .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین