کد خبر: ۱۱۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
شریفی‌مقدم:

استخدام 23 هزار پرستار امسال منتفی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل خانه با تاکید بر اینکه عزم و ارداه‌ای برای جذب 23 هزار پرستار وجود ندارد گفت: به نظر می‌رسد موضوع استخدام پرستاران در سال جاری به بهانه مخالفت کمیسیون تلفیق مجلس منتفی شده است. 

محمد شریفی‌مقدم به آخرین اظهارات مسئولان وزارت بهداشت در مورد استخدام پرستاران و سایر وعده‌هایی که داده شده اشاره کرد و افزود: مجموعه دولت به بهانه مخالفت کمیسیون تلفیق با استخدام 23 هزار پرستار، توپ را به زمین مجلس انداخته است.

وی با اشاره به دلیل مخالف کمیسیون تلفیق با این استخدام که علت آن گنجانده نشدن این موضوع در برنامه پنجم بوده است، افزود: اگر استخدام پرستاران در برنامه پنجم نیامده باز دولت مقصر است چون پیش‌نویس برنامه را دولت تهیه و آماده می‌کند.

شریفی‌مقدم همچنین به مخالفت نماینده دولت در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: اگر قصد اجرای این موضوع را دارند چرا با استخدام مخالفت شد.

دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر اینکه عزم و اراده جدی برای اجرای این قانون در دولت و وزارت بهداشت وجود ندارد ادامه داد: دولت در سالهای 86 و 87 به دنبال تصویب قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت بود و بعد از تصویب در مجلس قول داد از ابتدای سال جاری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دادن وعد‌هایی که محقق نمی‌شود باعث بی‌انگیزه شدن جامعه پرستاری شده، افزود: وزارت بهداشت می‌خواهد مجلس را مقصر جلوه دهد در صورتی که مجلس همواره از جامعه پرستاری حمایت کرده است.

شریفی‌مقدم در ادامه به وعده پرداخت اضافه کار به جای کاهش ساعت کار اشاره کرد و گفت: وقتی استخدام پرستاران منتفی شد به سراغ پرداخت اضافه کار رفتند و قرار بود از ابتدای سال جاری پرداخت شود اما اخیرا معاون وزیر بهداشت این موضوع را هم به دلیل اینکه اعتبار آن تامین نشده است، منتفی دانست و گفت که در 6 ماه اول سال هیچ‌گونه پرداخت اضافه کار نخواهیم داشت.

دبیرکل خانه پرستار با اظهارتاسف از اینکه دادن وعده‌هایی که اجرایی نمی‌شود باعث آزردگی خاطر، سرخوردگی و بی‌اعتمادی جامعه پرستاری شده است، گفت: مسئولان با احساسات پرستاران بازی کرده‌اند و این به ضرر مردم و نظام سلامت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین