کد خبر: ۱۱۰۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
با عنوان «آخرین نامه» برای اولین بار در انگلیس

12 سال پس از درگذشت «تد هیوز»، اثری منظوم از وی منتشر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 12 سال پس از درگذشت «تد هیوز» شاعر فقید و برجسته انگلیسی، اثری منظوم از وی با عنوان «آخرین نامه» برای اولین بار در انگلیس منتشر شد. 

محتوای شعر «آخرین نامه» تمام دردهای روحی و روانی است که تد هیوز پس از مرگ همسر اولش « سیلویا پلات » متحمل شده است. 

به نوشته ایندیپندنت، هیوز در سال 1995 در نامه‌ای به یکی از دوستانش نوشت که تعدادی از اشعار وی درباره روابطش با سیلویا آنقدر محرمانه هستند که نمی‌خواهد چاپ شوند. در میان این اشعار، شعر «آخرین نامه» نیز حضور داشت که در کاغذهای آبی رنگ دفترچه‌های متعلق به دهه 70 میلادی نوشته شده بود و بعدها توسط این شاعر فقید تایپ شد. 

این شعر پس از اینکه «کارول هیوز» همسر دوم هیوز آن را از میان 465 قطعه دیگر در آرشیو اثرات منظوم کتابخانه «بریتیش لایبرری» پیدا کرد، به چاپ رسید. 

این قطعه منظوم که حاوی یک واقعه رمانتیک تراژیکی است، تداعی‌گر مرگ همسر اول هیوز است که در سال 1963 و در سن 30 سالگی با خفه کردن خود با گاز دست به خودکشی زد. این شعر اولین اثری است که هیوز به صورت صریح و مستقیم به جزئیات عواقب دردناک این واقعه اشاره کرده است. 

بنابراین گزارش، انتشار شعر «آخرین نامه» بار دیگر به تمایلات ناشران و اشخاص برای انتشار جزئیات آثار هنری شعرا و دیگر هنرمندان دامن می‌زند. 

چاپ اشعار هیوز پس از درگذشت این شاعر فقید، با رونق گرفتن صنعت انتشار آثار نویسندگان و شعرا پس از مرگشان در انگلیس همراه شده است. 

نام «تد هیوز» که لقب ملک‌الشعرای انگلیس را از آن خود کرده از نام «سیلویا پلات» جدایی‌ناپذیر است؛ زیرا این دو بیشترین اثر را در زندگی و شعر یکدیگر گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین