کد خبر: ۱۱۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳

قالیباف: عدالت چیزی است که امروز نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در جنگ گفت: «فضای حاکم بر جنگ و جامعه آن روز باعث می‌شد که یک بسیجی وقتی پایش را روی مین از دست می‌دهد یا یک رزمنده از ناحیه‌ دو چشم هدف آتش دشمن قرار می‌گیرد، درد را تحمل کند. در آن فضا هیچ‌کس به فکر نام و جایگاه خود نبود. عدالت به معنای واقعی وجود داشت؛ همان چیزی که امروز نیست.»

پانزدهمین یادواره‌ 700 شهید مجتمع مسکونی فجر، شب 16 مهر ماه، همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) در مسجد شهید نواب صفوی این شهرک به همت پایگاه مقاومت بسیج نینوا و جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر خدمتگزار با حضور شهردار تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.

دکتر محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این مراسم با بیان این‌که هر انسان منصفی فارغ از نگرش‌های سیاسی و مذهبی خود را مدیون خون شهدا می‌داند، تصریح کرد: خانواده معظم شهدا چون با خدا معامله کرده‌اند، هیچ چشم‌داشتی به هیچ‌کس و هیچ جا ندارند. این ما هستیم که محتاجیم خدمت‌گزار آنان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم شناخت صحیح فرهنگ جهاد و شهادت، افزود: آن‌چه می‌تواند تداوم انقلاب ما را حفظ کند و ما را از صراط مستقیم و مسیر اصلی انقلاب جدا نکند، این است که فرهنگ جهاد و شهادت را به خوبی بشناسیم.

شهردار تهران یکی از مشکلات موجود در این عرصه را عدم ارایه‌ تصویری صحیح از دوران دفاع مقدس به نسل امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تلاش‌های زیادی که از سوی هنرمندان، صاحبان قلم و سایر اقشار صورت می‌گیرد، باز هم آن فضا به نحو شایسته و بایسته‌ای به نسل امروز منتقل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: برخی آن‌قدر این فرهنگ را پیچیده و معنوی جلوه می‌دهند که جوان احساس می‌کند هرگز نمی‌تواند به جایگاه رزمندگان دفاع مقدس دست یابد. در حالی که این‌گونه نبود و همه‌ آن جوان‌ها هم نماز شب‌خوان نبودند، اگرچه بسیاری از نماز شب‌خوان‌ها و متدینین هم به جبهه می‌رفتند.

قالیباف با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: فضای حاکم بر جنگ و جامعه آن روز باعث می‌شد که یک بسیجی وقتی پایش را روی مین از دست می‌دهد یا یک رزمنده از ناحیه‌ دو چشم هدف آتش دشمن قرار می‌گیرد، درد را تحمل کند. در آن فضا هیچ‌کس به فکر نام و جایگاه خود نبود. عدالت به معنای واقعی وجود داشت؛ همان چیزی که امروز نیست.

وی با بیان این‌که نباید کار خلاف فرهنگ جهاد و شهادت انجام دهیم، تاکید کرد: بنده و امثال بنده اگر در جبهه بودیم، حق نداریم امروز بابت آن سر کسی منت بگذاریم یا به عنوان یک ابزار از آن استفاده کنیم.

با توجه به این مطلب، دیگرانی هم که هیچ انسی با فرهنگ جهاد و شهادت ندارند و آن روز در صف نامردان قرار داشتند، حق ندارند امروز پیشقراول دفاع از جنگ و جبهه باشند. این افراد می‌خواهند نان آن روز را بخورند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ما هم خوب نبودیم؛ چرا که اگر خوب بودیم امروز کارمان پشت تریبون ایستادن و سخن گفتن نبود بلکه با کاروان شهدا همراه می‌شدیم.

قالیباف با تاکید بر لزوم داشتن اخلاص در همه‌ کارها، این امر را راه تحقق فرهنگ جهاد و شهادت دانست و افزود: هر زمان در زندگی کاری کردیم که در آن کار، خودمان را ندیدیم می‌توانیم ادعا کنیم که فرهنگ جهاد و شهادت بر کارمان حاکم بوده است.

وی با بیان این‌که گرایش ما گرایش عقل و تدبیر و جهاد است، گفت: انسان وقتی در اقلیت قرار می‌گیرد قدرت ایمانش مشخص می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین