کد خبر: ۱۱۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۵
تشکر عسگرپور از سینماگران؛

مطالبات صنفی را به جبران سوء‌تدبیر و بی‌کفایتی، سیاسی تلقی می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما، از همکاران خود در سینما به دلیل حمایت از کیان صنفی سینما تشکر و قدردانی کرد.

وی پیش از این در نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد، نسبت به سیاست‌های این وزارتخانه با سینماگران شکوه کرده بود و این نامه که مورد انتقاد مسئولان ارشاد قرار گرفت با حمایت گسترده اهالی سینما روبه‌رو شد.

به گزارش روابط عمومی خانه سینما، متن سپاس‌نامه‌ عسگرپور در حمایت صنفی اعضای جامعه اصناف سینمایی به شرح زیر است:

همکاران گرانمایه

سپاس خدای را که درمیان همکاران هنرمند و منزلت‌شناسی، حیات مدیریتی خود را سپری می‌کنم که هرکدام‌شان باعث سربلندی کشورمان هستند.

بدون شک حمایت روشن و منزلت‌مدار شما؛ کار را برای من و مدیران بعدی خانه‌مان دشوار کرد. بی‌شک هرکس که علاقه‌ای و لو اندک به سینمای ایران داشته باشد از این همه صداقت و حمیت صنفی به وجد می‌آید. من نیز به درگاه خداوند متعال برای اعطای امکان شایستگی به خودم برای صداقت خدمت و برای پیوستگی پیروزی سینمای ارزشمدار ایران – اسلامی دعا می‌کنم.

ذات کار و فعالیت صنفی سینما در شناخت، دسته‌بندی و الویت‌گذاری نیازها و خواسته‌های فعالان عرصه سینماست و پس از آن تدوین برنامه و پیگیری و پایمردی برای اجرای آنهاست. نیازها و درخواست‌هایی که از حداقل تامین رفاه اجتماعی چون بیمه بیکاری، و از کار افتادگی(مصرح در میثاق ملی و قوانین موضوعه کشوری) آغاز و با تامین مولفه‌های امنیت شغلی پیوستگی و تا ضرورت مشارکت موثر در تدوین آیین‌نامه‌ها، ‌مقررات و لوایح و طرح‌هایی که به فعالیت سینمایی مربوط می‌شود، گسترش می‌یابد.

همکاران ارجمندم، آنچه در طی این دو سال و اندی برعهده هیأت‌مدیره خانه نهاده بودید با همفکری و هم‌اندیشی، مدون و مستند شد. اندکی از آن به نتیجه رسید و انبوهی از آن علیرغم پیگیری‌‌های مستند از مسئولان دولتی و عمومی برجای ماند. برخی مسئولان با این توهم که همه آنچه را که سینمای ایران می‌خواهد، می‌دانند خود را مستغنی از مشورت با صنف قلمداد می‌کنند و خواسته‌ها و مطالبات صنفی را به جبران سوء‌تدبیر و بی‌کفایتی‌شان، سیاسی تلقی می‌کنند. این جاست که باید با هوشیاری نقادانه بکوشیم تا با گفتار و رفتارمان خدای ناکرده به بدخواهان پراکنده در کمین سینمای انسانی و ارزشمدار ایران بهانه‌ای ندهیم.

سینمای ارزشمدار ایران برخاسته و برآمده از اصول چهارگانه جمهوری اسلامی یعنی: استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است به خود و همگان ازجمله مسئولان دولتی و عمومی که به وکالت مسئولیت تدبیر جامعه را برعهده دارند، سفارش می‌کنم که مشورت روشمند در اموری را که به معیشت و آینده شاغلان یک حرفه سرو کار دارد سرلوحه مشی و منش‌شان قرار دهیم.

همکاران گران‌سنگ؛ بار دیگر حمیت صنفی و شهامت پایمردی در حمایت از کیان صنفی‌تان را می‌ستایم.

محمدمهدی عسگرپور
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین