کد خبر: ۱۱۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
داریوش قنبری در گفت‌و گو با آفتاب:

رییس‌جمهوری با احزاب اصول‌گرا هم مخالف هستند

مدیریت کشور بدون حضور احزاب فعال بهبود نمی‌یابد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: داریوش قنبری در گفت‌و گو با آفتاب درخصوص نحوه اصلاح قانون احزاب اظهارداشت: آن چه از اراده کلی دولت خبر داریم این است که در جهت محدود کردن احزاب گام بر می‌دارد. 

وی افزود: دولت نه تنها احزاب مخالف خود را نمی‌پذیرد بلکه وجود احزاب همسوی دولت هم قابل تحمل نیستند. 

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) تصریح کرد: چندی پیش آقای احمدی‌نژاد درباره احزاب در کشور تاکید کرد که نقشی برای احزاب در اداره کشور قائل نیست. مشخص است که مخاطب سخنان رئیس‌جمهور احزاب اصلاح‌طلب نیستند زیرا آنان در حال حضار هیچ ادعایی ندارند بنابراین آن چه ایشان گفته به همان دسته از احزابی بر می‌گردد که اصول‌گرا هستند.
قنبری یادآور شد: این اظهارنظرها نوع نگاه دولت به جایگاه احزاب و تحزب در کشور را نشان می‌دهد و احمدی‌نژاد بیش از آنکه دنبال تقویت احزاب باشد دنبال تقویت اطرافیان خود از دانشگاه علم و صنعت و استانداری‌هاست و آنان را در مقابل احزاب حتی همسوی خود قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: وضعیت حزب در کشور ما به‌گونه‌ای است که با وجود آنکه از پیشتازان حزب در خاورمیانه بودیم و سابقه تحزب داشتیم اما هنوز حزب به معنای واقعی در کشور ما وجود ندارد علت هم آن است که دولت‌ها همواره احزاب را رقیب خود می‌دانستند. 

نماینده ایلام تصریح کرد:محدود کردن احزاب با اصلاح قانون احزاب تیر خلاص زدن به تحزب در کشور است. با محدود کردن احزاب همان وضعیت فعلی احزاب که مطلوب هم نیست به سمت نابودی خواهد رفت. 

قنبری گفت: با ریشه‌کن کردن فرهنگ تحزب در کشور دیگر نه مجلس و نه دولت ما هیچ‌کدام هویت نخواهند داشت زیرا پایگاه حزبی ندارند. 

وی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت کشور به افراد نه احزاب فعال، سپرده شود وضعیت مدیریتی کشور بهبود پیدا نخواهد کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین