کد خبر: ۱۱۰۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۹
وزير خزانه‌‌داری روسيه:

پوتين شخصا درباره تمام سياست‌های اقتصادی روسيه تصميم‌گيری می‌كند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر خزانه‌‌داری روسیه گفت: «در مواردی مانند مالیات، کسری بودجه و برنامه‌‌های بزرگ دولتی نخست‌وزیر پوتین و رئیس‌جمهوری مدودف با یکدیگر تصمیم‌گیری می‌کنند.»

«الکسی کوردین»، وزیر خزانه‌‌داری روسیه در مصاحبه‌ای گفت که تمامی سیاست‌‌های کلیدی اقتصادی را «ولادیمیر پوتین»، نخست‌وزیر این کشور اتخاذ می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکسی کوردین، وزیر خزانه‌داری روسیه در مصاحبه با هفته‌نامه «اکونومی» گفت که ولادیمیر پوتین به طور شخصی و بر اساس فهم خود از اقتصاد تمامی تصمیم‌های کلیدی در حوزه سیاست‌های اقتصادی را اتخاذ می‌کند. 

وی با این حال گفت که در برخی موارد از جمله مالیات نیز گاهی «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه نیز در تصمیم گیری‌‌ها حضور دارد. 

کوردین افزود: «در مواردی مانند مالیات، کسری بودجه و برنامه‌‌های بزرگ دولتی نخست‌وزیر پوتین و رئیس‌جمهوری مدودف با یکدیگر تصمیم‌گیری می‌کنند.» 

برخی تحلیل‌گران سیاسی نیز پیش از این معتقد بودند، ولادیمیر پوتین که مسائل اقتصاد د اخلی را در اولویت‌ها برنامه‌های دولت قرار داده تصمیم‌گیرنده اصلی سیاست‌‌های کرملین است. 

کوردین که جایزه وزیر خزانه‌داری سال را از هفته‌نامه اکونومی در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دریافت کرده به خبرنگاران گفت که پوتین از تمامی پیشنهادهای وی حمایت نکرده است. 

وی گفت: «پوتین یک سیاستمدار است و به همین دلیل است که تلاش می‌کند تا هماهنگی را میان جامعه و سیاست احساس کند.» 

در این گزارش آمده است، اگرچه ولادیمیر پوتین همواره از سیاست‌های اقتصادی کوردین حمایت کرده اما اخیرا برخی از پیشنهادی وی از جمله افزایش مالیات در بخش نفت مورد تائید وی قرار نگرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین