کد خبر: ۱۱۰۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۲

چینی‌ها اس 300 را هم کپی کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چین در سال 2004 تعدادی از سامانه‌های اس 300 گرامبل « Grumble» را از روسیه خریداری کرد که با طی این سال‌ها با کپی‌برداری از سامانه دفاع موشکی پاتریوت و ترکیب فناوری S-300P با فن آوری پاتریوت آمریکایی موفق به ساخت سامانه موشکی پیشرفته HQ-10 و HQ-15شد. 

شنیده‌ها حاکی است در پی امتناع روس‌ها از انجام تعهدات خویش، چین تمایل خود را برای فروش سامانه اس-300 به ایران اعلام کرده است.

به گزارش صداقت‌نیوز، خرید سیستم سامانه دفاعی موشکی اس - 300 از چین به جای روسیه هر چند از سوی هیچ مقامی به‌صورت رسمی اعلام نشده است اما مسولان ذی‌ربط نیز آن‌را تکذیب نکرده‌اند.

این گزارش حاکی است یک مقام آگاه در زمینه سیاست خارجی از شنیدن شدن زمزمه‌های این خبر در راه‌روهای مجلس خبر می‌داد به طور تلویحی اعلام آمادگی چینی‌ها را تایید نمود.

همچنین گفتنی در پی نقض معاهده فروش سامانه اس-300 به ایران از طرف روسیه برخی کارشناسان از خیزش صنایع دفاعی کشور برای طراحی و ساخت سامانه‌ای مشابه خبر داده‌اند.

چین در سال 2004 تعدادی از سامانه های اس 300 گرامبل « Grumble» را از روسیه خریداری کرد که با طی این سال‌ها با کپی برداری از سامانه دفاع موشکی پاتریوت و ترکیب فن‌آوری S-300P با فن آوری پاتریوت آمریکایی موفق به ساخت سامانه موشکی پیشرفته HQ-10 و HQ-15شد. یکی از سیاست‌های چین در زمینه صدور تسلیحات نظامی بازاریابی برای سامانه دفاع موشکی مذکور است.

لازم به ذکر است که چندی پیش روزنامه روسی زبان ترود با انتقاد از دولت متبوع خود به خاطر از دست دادن بازار ایران در موضوع سامانه اس300 گفت: به زودی چین این سامانه‌ها را در اختیار ایران قرار می‌دهد و بازار ایران را از آن خود خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین