کد خبر: ۱۱۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱

سارکوزی و تونی بلر درباره صلح خاورمیانه گفت‌و گو کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهوری فرانسه ماه جاری میلادی میزبان نشستی میان «محمود عباس»، رئیس حکومت خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی خواهد بود. 

نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه با «تونی بلر»، نماینده ویژه کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه دیدار و درباره موضع پاریس در روند صلح خاورمیانه گفت‌و گو کرد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیکلا سارکوزی در دیدار با نخست‌وزیر پیشین انگلیس از تلاش‌های وی به‌عنوان نماینده کمیته چهارجانبه صلح استقبال کرده است. 

تونی بلر از سوی کمیته چهارجانبه صلح، شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و روسیه، به‌عنوان فرستاده ویژه خاورمیانه انتخاب شده است. 

بنا بر این گزارش، سارکوزی در ماه جاری میلادی میزبان نشستی میان «محمود عباس»، رئیس حکومت خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل خواهد بود. 

«برنار کوشنه»، وزیر خارجه فرانسه پیش از این گفته بود که اروپا از تشکیل کشور فلسطین و حل مشکلات مربوط به آن در شورای امنیت استقبال می‌کند. 

این موضع با مخالفت و واکنش تند مقام‌های اسرائیلی رو به‌رو شد به‌طوری که «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه اسرائیل در دیدار اخیر خود با کوشنه اعلام کرده که انتظار دارد وزرای اروپایی پیش از این‌که به خاورمیانه آمده و درباره حل مناقشه این منطقه نظر دهند مشکلات داخلی اروپا را حل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین