کد خبر: ۱۱۰۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۰

تلاش برای محدودکردن استرداد استیضاح‌ها در مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 150 نماینده مجلس با ارائه طرحی خواستار محدود کردن استرداد استیضاح وزرا در مجلس شده بودند که علی‌رغم رد دو فوریت آن، یک فوریتش به تصویب رسید. 

در هفته گذشته استیضاح وزیر آموزش و پرورش ظرف یک روز بعد از اعلام وصول آن، پس گرفته شد که برخی این رویه را مایه اهانت به شان مجلس دانسته و در صدد محدود کردن چنین رفتاری برآمدند که با این طرح، عملیاتی شد.

عباسعلی نورا نماینده زابل به عنوان یکی از طراحان این طرح، از لزوم اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در بخش استیضاح‌ها شد و گفت: بر اساس این طرح، پس از اعلام وصول طرح های استیضاح، انصراف از استیضاح با درخواست 10 نماینده امضا کننده و رای مجلس امکان پذیر است.

وی این طرح را برای جلوگیری از افت جایگاه مجلس خواند.

گفتنی است برخی نمایندگان با تذکرهایی، اعلام کردند که این طرح به محدود کردن اختیارات مجلس می‌پردازد و امکان مانور و تصمیم‌گیری آنها بر اساس مسائل جدید را می‌گیرد. بهمن محمد یاری یکی از این نمایندگان بود که با اشاره به اصل 89 قانون اساسی، این طرح را بر خلاف قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس خواند و گفت: طبق قانون اساسی با پس گرفتن استیضاح از سوی استیضاح کنندگان، نباید هیچ منع دیگری به‌وجود آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین