کد خبر: ۱۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۰۰:۱۲

يك هيأت پاكستانى به بيت المقدس مى رود

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شينهوا، «پرويز مشرف»، رئيس جمهورى پاكستان در سمينار بين المللى «تروريسم جهانى» در اسلام آباد با اشاره به ضرورت حل بحران خاورميانه و مسأله كشمير گفت: من شخصاً معتقدم، هر دوى اين مسائل آماده حل شدن هستند. مشرف اظهار اميدوارى كرد، پاكستان و هند بتوانند، مناقشات بلندمدت بر سر مسأله كشمير را حل و فصل كنند. مشرف در خصوص مسأله فلسطين اظهار داشت، پاكستان از عقب نشينى اسرائيل از نوار غزه استقبال و از طرح صلح خاورميانه حمايت مى كند. 

وى با اشاره به تلاش هاى پاكستان براى نابودى تروريسم و افراطى گرى از اين كشور اظهار داشت، تمام كشورها موظفند تا با انجام همكارى اطلاعاتى از تبديل بشريت به بمب جلوگيرى كنند. 

وى افزود: جامعه بين المللى بدون حل مناقشات سياسى قادر نيست از انفجار بمب ها جلوگيرى كند. از سوى ديگر پاكستان اعلام كرد كه در تماس با مقامات فلسطينى، مقدمات انجام اولين سفر يك هيأت پاكستانى به غزه و بيت المقدس در حال انجام است. سخنگوى وزارت امور خارجه پاكستان گفت، اين هيأت متشكل از شخصيت هاى سرشناس و سياستمدارانى است كه به درخواست محمود عباس، رئيس دولت خودگردان كه در ماه مه سال جارى از پاكستان ديدار كرده بود، به اراضى فلسطينيان سفر مى كنند.
 وى علت دعوت از پرويز مشرف براى سخنرانى در لابى يهوديان آمريكا در نيويورك را ارتقاى هماهنگى هاى بين مذهبى دانست و گفت: انجام اين امر به منزله به رسميت شناختن اسرائيل نيست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین