کد خبر: ۱۱۰۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷
قنبری، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی:

رئیس مجلس قانون را ابلاغ کرده؛ رئیس بانک مرکزی می‌گوید قبول ندارم!

از سر تفنن، قانون اجرا نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده‌ی مردم ایلام در مجلس، از اجرا نشدن قانون بودجه‌ی مترو توسط رییس کل بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: ظاهرا آقای بهمنی عنوان کرده که ابلاغ این قانون توسط رییس‌مجلس را قبول ندارد.

داریوش قنبری طی تذکری با استناد به بند۱۱ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان این ادعا که بسیاری از قوانینی که مجلس تصویب می‌کند از طرف رییس‌جمهور برای اجرا، ابلاغ نمی‌شود در عین حال خطاب به صدر که ریاست جلسه‌ را برعهده داشت یادآورشد: اخیرا رییس مجلس در جهت دفاع از شأن و جایگاه خانه ملت، برخی از قوانین از جمله قانون مترو را برای اجرا ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی هیچ فرقی بین ابلاغ رییس‌جمهوری و رییس مجلس وجود ندارد، گفت:‌ قانونی که تصویب شده در هر صورتی باید اجرا شود اما متاسفانه بعضا از سر تفنن، قانون اجرا نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هدف ما از تصویب قوانین، اجرای آنهاست اما علی‌رغم این‌که برخی از قوانین توسط رییس مجلس مدت‌هاست ابلاغ شده متاسفانه هنوزخبری ازاجرای آنها نیست که نمونه‌ی آن می‌توان به قانون بودجه‌ی مترو اشاره کرد که رییس کل بانک مرکزی ظاهرا هنوز آن را اجرا نکرده است و عنوان کرده این ابلاغ را قبول ندارد.

این نماینده اقلیت مجلس، گفت: درخواست ما این است که از شأن و جایگاه مجلس و قوانین دفاع شود و با خاطیان قانون برخورد قانونی صورت گیرد و کسانی که به این شکل به قوانین کشور دهن‌کجی می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند تا با آنها برخورد قانونی شود.

قنبری تصریح کرد: اگر به همین شکل ادامه پیدا کند نشستن ما در پشت صندلی‌های مجلس واقعا بیهوده خواهد بود.

صدر در پاسخ به تذکر قنبری گفت: همان‌گونه که اشاره کردید قوانین کشور پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان باید توسط تمام دستگاه‌های اجرایی اجرا شود و هیچ توجیهی برای عدم اجرای آنها قابل قبول نیست و حتما این مساله‌ی مذکور از طرف هیأت رییسه پی‌گیری می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین