کد خبر: ۱۱۰۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵
لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تعهدات برنامه چهارم در بخش حمل و نقل محقق نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون عمران با بیان این که تعهدات قانون برنامه چهارم در بخش حمل و نقل ۸۳۳ هزار میلیارد تومان بوده است گفت: مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان از تعهدات این قانون انجام نشده است.

به گزارش خانه ملت مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی مجلس، در نطق میان دستور خود با خطاب قرار دادن بهبهانی وزیر راه و ترابری به طرح پرسش‌هایی درخصوص عملکرد این وزارتخانه پرداخت و گفت: بنا به گزارش ها وزارت راه در جلسه کمیسیون عمران عنوان نمودند این وزارتخانه از تعهدات سفر دولت به استانها ۱۰۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که باید براساس مصوبه انجام دهند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان جدول ۱۲ پیوست بودجه که هر ساله در پیوست بودجه تکرار می شود که متقاضی این جدول خود نمایندگان هستند گفت: تعهدات قانون برنامه چهارم در بخش حمل و نقل ۱۳۳ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۴۰ درصد قانون برنامه تحق پیدا کرده، بنابراین مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان از تعهدات قانون برنامه انجام نشده به طور مثال در قانون برنامه داشتیم که ۵۰ درصد آزادراه ها متصل به استانها باید به اتمام می رسید فقط ۵/۷ درصد آن اجرا شده است.

وی افزود: پروژه های نیمه تمام دیگری چون آزادراه شمال که حدود ۱۳ سال شروع شده است برآورد ریالی آن ۲۴۰۰ میلیارد تومان است که فقط در این مدت ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و دیگر پروژه های نیمه تمام مانده است.

آیا چنین پروژه‌ای با داشتن این همه تعهد ضرورت داشت شروع شود.

وی تصریح کرد: سوال این است که منابع آن قرار است از کجا تامین شود.

تکلیف این همه پروژه‌های نیمه تمام بزرگ چه خواهد شد؟

لاهوتی با بیان این که رئیس‌جمهوری به قانون برداشت از ذخیره ارزی جهت حمل و نقل شهرها عمل نمایند گفت: امروز شهرهای بزرگ خصوصا شهر تهران مردم از کمبود حمل و نقل عمومی رنج می برند، یارانه بلیت اتوبوس و اعتبارات مربوط به بهسازی روستاها هنوز تخصیص آن ابلاغ نگردید.

نماینده لنگرود سپس به مشکلات حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: از وزیر نیرو می‌خواهم که دستور فرمایند در شروع عملیات سد لاستیکی شهرستان تسریع گردد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصد برخورداری آب روستاهای شهرستان لنگرود ۳۵ درصد می‌باشد در صورتی که براساس قانون برنامه چهارم باید به ۸۶ درصد می رسید.

در صورت اتصال ۵/۱۱ کیلومتر لوله گذاری از منبع آب لاهیجان به منبع آب لنگرود درصد بالایی از روستاهای شهرستان دارای آب آشامیدنی خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین