کد خبر: ۱۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کرمی، معاون فرهنگی و آموزشی سازمان ملی جوانان:

گذراندن دوره آموزشی 40 ساعته قبل از طلاق اجباری می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون فرهنگی و آموزشی سازمان ملی جوانان از ارائه پیشنهاد تهیه لایحه‌ای با مشارکت وزارت دادگستری برای طرح در کمیسیون فرهنگی دولت و ارایه به مجلس خبر داد که در آن از سرعت روند رسیدگی به پرونده‌های طلاق کاسته و دوره‌های مشاوره و آموزش برای پیش از طلاق گنجانده شود. 

پرویز کرمی با بیان اینکه سازمان ملی جوانان بیشتر در حوزه ایجابی و ازدواج برنامه هایی در حوزه اطلاع‌رسانی، فرهنگسازی، هدایت، نظارت و تسهیل‌گری دارد ادامه داد: این سازمان در برنامه‌های خود به دنبال این است که موضوع ازدواج را به‌گونه‌ای تقویت و پیگیری کند که هر چه کمتر ازدواجها به طلاق منجر شود در واقع این سازمان ملی جوانان به طلاق نگاه آسیبی دارد.

وی با بیان اینکه نتایج یکی از مطالعات سازمان ملی جوانان در یکی از استان‌ها نشان داد یکی از دلایل بالا بودن طلاق در این استان انجام فوری کارها در سیستم اداری و تشکیلات قضایی بوده است گفت: بالا بودن سرعت رسیدگی به پرونده‌های طلاق به این معنی است که فرصتی را که می‌توانستیم به زوجین بدهیم تا در شورای حل اختلاف بر روی موضوع بیشتر تامل کنند از آنها گرفته‌اند.

معاون فرهنگی و آموزشی سازمان ملی جوانان ادامه داد: در طلاق‌های توافقی گفته می‌شود زوجین به جایی رسیده‌اند که طلاق چاره حتمی آنهاست ولی سازمان معتقد است می‌شود با پیش بینی زمان اجباری مشاوه برای زوجینی که برای طلاق مراجعه می‌کنند از آمار طلاق‌های توافقی نیز کاست.

وی تصریح کرد: سازمان ملی جوانان در پیشنهاد خود تدوین قانونی را که گذراندن 30 تا 40 ساعت مشاوره و دوره آموزشی را پیش از جاری شدن صیغه طلاق اجباری کند پیش‌بینی کرده است. با تشکیل این جلسه‌ها برای زوجین امکان اینکه در مسیر خوب مشاوره قرار گرفته و دوباره به زندگی برگردند ایجاد می‌شود.

کرمی ادامه داد: ممکن است زوج تحت هیچ شرایطی نیز به زندگی برنگردند که این دوره آموزشی و مشاوره برای ازدواج مجدد آنها کارآمد خواهد بود. اگر زوج قصد ازدواج مجدد نیز نداشته باشند، در این صورت این آموزش و مشاوره زندگی برای گذران دوران تجرد پس از طلاق موثر است. این پیشنهاد نگاه پیشگیرانه، آموزشی و توانمندسازی به جوانانی که با موضوع طلاق مواجه شده‌اند دارد.

وی تاکید کرد: تمام توجه و همت سازمان ملی جوانان به اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش و مشاوره در زمینه ازدواج متمرکز است و بعد از آن به مسأله تحکیم خانواده توجه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین