کد خبر: ۱۱۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸

صادرات پسته ایران به آمریکا ممنوع شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران اعلام کرد صادرات پسته ایران به آمریکا ممنوع شده است. 

محمد حسین کریمی‌پور با اشاره به میزان تولید پسته، گفت: امسال تولید پسته در ایران و آمریکا وضعیت مناسبی دارد و تولید پسته ایران به ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: پسته آمریکا هم با ۱۷۰ هزار تن تولید و قیمت ۸ هزار و ۸۰۰ دلار در هر تن وضعیت خوبی را تجربه می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، قیمت پسته ایران در بازارهای جهانی نسبت به سال قبل را بالاتر اعلام کرد و گفت: در بازار داخلی هر کیلوگرم پسته میان کشاورزان و بازرگانان به قیمت ۷ هزار و ۳۰۰ تومان و در اروپا ۷هزار و ۶۰۰ دلار در هر تن به فروش می‌رسد.

کریمی‌پور با اشاره به ممنوعیت ورود پسته ایران به آمریکا از سوی این کشور، تصریح کرد: صادرات ایران به آمریکا ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن بوده است که این میزان تاثیر زیادی بر صادرات ایران ندارد.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد و گفت: هم اکنون تولید پسته از سهم کمی در سرمایه‌گذاری برخوردار است و باید با افزایش سهم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، شرایط تولید بهتر برای پسته را فراهم کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران به پیشنهاد این اتاق برای افزایش سهم کشاورزی اشاره کرد و افزود: بنابر پیشنهاد اتاق ایران، برای فراهم شدن زمینه توسعه کشاورزی، کمیسیون کشاورزی تصویب کرد در برنامه پنجم یک درصد به سهم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی افزوده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین