کد خبر: ۱۱۰۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
بازنشستگی اساتید دانشگاه همچنان ادامه دارد؛

وردی‌نژاد از دانشگاه تهران بازنشسته شد

سوابقم از اول انقلاب را هم جمع می‌کردند به 35 سال نمی‌رسید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر وردی‌نژاد با مرتبه علمی استادیاری به عنوان عضو هیأت علمی رسمی قطعی دانشگاه تهران تدریس می‌کرد و در زمینه "مدیریت بحران و رسانه‌ها" و "جامعه شناسی خبر" دارای تألیف‌های متعدد است. 

فریدون وردی‌نژاد که از سال 72 به مدت 8 سال مدیرعامل خبرگزاری ایرنا بود و در دانشگاه نیز ، "مدیریت رسانه" تدریس می‌کرد به جمع اعضای هیأت علمی بازنشسته دانشگاه تهران پیوست. 

وردی‌نژاد با مرتبه علمی استادیاری به عنوان عضو هیأت علمی رسمی قطعی دانشگاه تهران تدریس می‌کرد و در زمینه "مدیریت بحران و رسانه‌ها" و "جامعه شناسی خبر" دارای تألیف‌های متعدد است.

فریدون وردی‌نژاد با بیان اینکه به استناد تصمیم هیأت امناء دانشگاه تهران بازنشسته شده‌ام، گفت: یک روز پس از مراجعه به دفترم مشاهده کردم حکم بازنشستگی‌ام روی میزم است. هیچ خبر قبلی هم نداده بودند. وسایلم را جمع کردم و آمدم بیرون. لذا ارتباطم با دانشگاه تهران قطع شده است.

فریدون وردی نژاد افزود: 15 شهریور ماه بازنشستگی‌ام را به استناد قانون خدمات کشوری ابلاغ کردند. چند روز پس از آن حکم جدیدی آمد که در این حکم جدید استناد بازنشستگی‌ام از "قانون خدمات کشوری" به "مصوبه هیأت امناء دانشگاه تهران" تغییر یافته بود. 

وی خاطرنشان کرد: ظاهرا استناد قبلی غیرقانونی بود چون یک عضو هیأت علمی بر اساس قانون خدمات کشوری باید دست کم 35 سال خدمت و بالای 65 سال سن داشته باشد تا بازنشسته شود. اما در صورتی که تمام سوابقم از اول انقلاب را هم جمع می‌کردند به 35 سال نمی‌رسید لذا استنادی که برای بازنشستگی‌ام در نظر گرفته بودند را تغییر دادند و عنوان کردند هیأت امناء تصمیم گرفته است.

وردی‌نژاد از دکتر عابد جعفری و دکتر داود کریمی دستجردی به عنوان دیگر اعضای هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نام برد که همزمان و مشابه وی بازنشسته شده‌اند و گفت: شخصا اعتراض و صحبتی نداشته‌ام ولی برخی همکاران که بازنشسته شدند اعتراض کرده بودند که آنچه تحت عنوان قانون خدمات کشوری به عنوان استناد بازنشستگی شان قرار گرفته است، غلط است. لذا چون سابقه مان 35 سال نبود دانشگاه نیز استناد حکم بازنشستگی را تغییر داد و اعلام کرد هیأت امناء دانشگاه تهران تصمیم گرفته که بازنشسته شوید.

این عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه آیا مذاکره‌ای از سوی دانشگاه برای ادامه همکاری صورت گرفته است، گفت: رئیس دانشکده مدیریت گفت از دانشگاه تهران ابلاغیه‌ای آمده که به هیچ‌وجه برای این اساتید - حتی به صورت قراردادی و به شکل کمکی - کلاس نگذارید. فقط پایان‌نامه‌های قبلی دکتری و کارشناسی ارشد که از قبل داشته‌ام را ادامه می‌دهم تا دانشجویان فارغ‌التحصیل شوند.

فریدون وردی‌نژاد درباره ابلاغ حکم بازنشستگی‌اش نیز گفت: هنوز حکم کارگزینی به ما ارائه نشده است. فقط ابلاغ رئیس دانشگاه تهران را دریافت کردیم. نه رئیس دانشگاه و نه رئیس دانشکده درباره بازنشستگی‌ام با بنده هیچ مذاکره و صحبتی نکردند. فقط یک روز به دفترم مراجعه کردم و مشاهده کردم حکم بازنشستگی‌ام روی میزم است. هیچ خبر قبلی هم نداده بودند.

این عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه تهران با بیان اینکه "ارتباطم با دانشگاه تهران قطع شده است" با یادآوری اینکه با مرتبه استادیاری بازنشسته شده است، گفت: از ماه‌ها قبل برای ارتقا به دانشیاری اقدام کرده بودم اما پرونده را به هر دلیل فعال نکرده بودند. نه افت علمی داشتم، نه ...، ولی به هر حال تصمیم گرفتند و تقدیر چنین بود.

یادآوری می‌شود فریدون وردی‌نژاد از سال 72 به مدت 8 سال مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) بود. تاسیس دانشکده خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی و راه‌اندازی روزنامه ایران از مهمترین اقدامات وی در دوران مدیر عاملی ایرنا محسوب می‌شود.

این فعال رسانه‌ای در سال 80 همزمان با واگذاری مسئولیت خبرگزاری ایرنا، این بار در کسوت یک دیپلمات عازم چین شد تا مأموریت 4 ساله‌ای را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین به اتمام برساند.

عضویت در کمیته سیاسی، علمی و راهبردی سند چشم‌انداز 20 ساله نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت در کمیته سیاست خارجی و روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از فعالیت‌هایی است که وردی‌نژاد از سال 86 پیگیری می‌کند.

مدیریت استراتژیک منابع انسانی، خط مشی‌گذاری عمومی، مدیریت تغییر، ژئوپولیتیک اطلاعات، جامعه‌شناسی، روانشناسی سیاسی، سیر اندیشه‌های سیاسی و تحول نهاد‌های اداری، روابط بین‌الملل، سیاست‌گذاری خبری، ارتباط شناسی، افکار عمومی و جنگ روانی و سیستم‌های اطلاعات مدیریت پیشرفته از جمله محورهایی است که این عضو هیأت علمی بازنشسته در دوران تدریس خود ارائه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین