کد خبر: ۱۱۰۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴

کیارستمی: شرایط سیاسی در ایران برای ساخت فیلم ایده‌آل نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس کیارستمی، کارگردان ایرانی برنده نخل طلای کن در جشنواره بوسان اعلام کرد در شرایط فعلی امکان ساخت فیلم به زبان مادری‌ام وجود ندارد.

عباس کیارستمی که امسال مدیر برنامه آموزش فیلم‌سازی پانزدهمین جشنواره فیلم بوسان است، امروز (چهارشنبه) در حاشیه معتبرترین رویداد سینمایی آسیا ابراز عقیده کرد با توجه به شرایط حاکم در ایران، مجبور است در خارج از ایران به فیلم‌سازی ادامه دهد.

وی گفت: «شرایط فعلی در ایران موجب ناراحتی من شده، اما از آنجایی که می‌خواهم فیلم‌سازی را ادامه دهم، باید این شرایط را بپذیرم.» 

کارگردان فیلم «کپی برابر اصل» با اعلام اینکه درحال آماده‌سازی فیلم جدیدش است، گفت: «فکر می‌کنم فیلم بعدی من جایی نزدیک اینجا، در ژاپن یا کره‌جنوبی ساخته شود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیارستمی در ادامه هم‌چنین ابراز عقیده کرد: «شرایط سیاسی در ایران برای ساخت فیلم ایده‌آل نیست. به‌طور طبیعی من ترجیح می‌دهم به زبان مادری‌ام فیلم بسازم، اما در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.»

وی افزود: «اما به‌عنوان یک فیلم‌ساز مهم این است که اگر دری به‌روی شما بسته باشد، باید در باز دیگری را پیدا کنید و این همان چیزی است که با ساخت فیلم در خارج از کشور انجام داده‌ام.»

کیارستمی گفت: «این به معنای آن نیست که من از فیلم‌هایی که در خارج از ایران ساخته‌ام ناراضی‌ام. زبان سینما یک زبان جهانی است. اما من می‌خواهم به زبان خودم فیلم بسازم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین