کد خبر: ۱۱۰۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان بالای ۳۰ درصد است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان وحدت، شوشتری و محمدزاده و یاران وی و ۲۴۰۰ شهید لشکر ۸۸ زره‌ای زاهدان گفت: بعد از این که قانون برنامه پنجم به مجلس از سوی دولت ابلاغ شد، در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گرفت و کمیسیون بهداشت و درمان هم در حوزه سلامت وقت بسیار زیادی را اختصاص داد و از نقطه‌نظرات تمام کارشناسان استفاده کرد و یک مجموعه‌ مدونی را آماده و به کمیسیون تلفیق ارایه داد. 

حسینعلی شهریاری ادامه داد: متاسفانه در این کمیسیون بعد از آن که دولتمردان نقطه‌نظراتی داشتند کارگروهی برخلاف رویه معمول تشکیل شد و باز هم کمیسیون بهداشت و درمان برای این که حداقل کف سیاست‌های ابلاغیه مقام معظم رهبری رعایت شده باشد سعی کرد با دولت تعامل کند و مصوباتی داشته باشد. 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفانه بعد از اتمام کار کمیسیون، برخلاف ماده ۲۱۴ آیین‌نامه مجلس که باید نقطه‌نظرات کمیسیون‌ها در کمیسیون تلفیق مطرح شود مجددا کارگروهی تشکیل شد و بدون این که نقطه‌نظرات کمیسیون‌ها را اخذ کنند مصوباتی را آوردند که ما از روز اول از اعضای کمیسیون بهداشت که در کمیسیون تلفیق حضور داشتند خواستیم در جلسات به عنوان اعتراض شرکت نکنند. 

شهریاری گفت: این مصوبات اگر تصویب و به اجرا درآید یقینا به کف سیاست‌های ابلاغ شده هم نخواهیم رسید و مشکلات حوزه سلامت یقینا بدتر از وضعیت فعلی خواهد شد. 

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت با درخواست از نمایندگان مجلس مبنی بر این که اگر مصوبات کارگروه سه الی چهار نفره در صحن علنی مجلس مطرح شد به آن رای ندهید و به مصوبات کمیسیون بهداشت و درمان برگردید، تاکید کرد: در غیر این صورت مردم دچار مشکلات زیادی خواهند شد و این هشدار جدی را هم به نمایندگان و هم به هیأت‌رییسه مجلس می‌دهم که برخلاف آیین‌نامه عمل کرده و به سوگندشان وفا نکرده‌اند. 

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در رابطه با دانشجویان تربیت‌ معلم که از یکی از برنامه‌های صدا و سیما پخش شده بود، گفت: دانشجویان تربیت معلم برای اشتغال در آموزش و پرورش، آموزش می‌بینند. این کمال بی‌انصافی است که این افراد را استخدام نکنیم، و افراد تحصیل‌کرده دیگری که به این منظور تربیت نشده‌اند را استخدام کنیم. 

شهریاری از حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد این مسئله را اصلاح کند و در بکارگیری دانش‌آموختگان تربیت معلم اقدام جدی صورت دهد تا دغدغه این افراد از بین برود.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در ادامه به اجرایی نشدن برخی مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در رابطه با مسأله راه‌آهن، وزیر راه و ترابری با وجود این‌که قول‌های زیادی داده ولی زیرمجموعه وی دستورات را عمل نمی‌کنند، و این مسئله باعث شرمندگی است که مردم استان سیستان و بلوچستان سوال می‌کنند چرا بعد از ۱۷ ماه که از افتتاح این پروژه، گذشته هنوز عملا اتفاقی رخ نداده است. 

وی به مشکلات دیگری مانند اشتغال در استان سیستان و بلوچستان و نرخ بالای بیکاری که بالای ۳۰ درصد است اشاره کرد و گفت: وزارت صنایع و معادن نیز که در چند سال گذشته مصوبات خوبی در سفرهای اول و دوم داشت متاسفانه هیچ کار مثبتی انجام نداده است. 

شهریاری به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه اشاره و خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکلات شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین