کد خبر: ۱۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند مشکل‌ساز شود؛ امیدوارم مردم دچار مشکل نشوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس فراکسیون کارگری مجلس، مشخص نشدن منابع هدفمند کردن یارانه‌ها را دلیلی بر عدم اجرای آن می‌داند.

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در پاسخ به سوالی در مورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها‏، اظهار داشت: علی‌رغم اطلاعیه‌هایی مبنی‌بر اجرای این قانون، معتقدم تا وقتی منابع لازم برای این امر تامین نشود و محل‌ آن دقیقا مشخص نشود، نمی‌توان هزینه‌های ناشی از این اقدام را متقبل شد. این شیوه عمل، حکایت از عملیاتی نشدن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه با افزایش قیمت کالاهایی مانند آهن، شاهد اولین شوک‌ها در قیمت کالاهای دیگر هستیم، افزود: امیدواریم مردم در این روند با مشکل مواجه نشوند. زیرا افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند آب، برق و… می تواند مشکل‌ساز شود. در عین حال هدفمند کردن یارانه‌ها باید اجرا شود، زیرا این یک قانون است و حتی اگر کسی مانند بنده مخالف ‌آن باشد، باز هم باید اجرایی شود.

نماینده تهران در مجلس در ادامه، با اشاره به در دست بررسی بودن قانون حمایت از بیکاران، گفت: اگر این قانون که کارگران، کارمندان و متقاضیان شغل مشمول آن هستند، تصویب شود، گام بسیار مهمی است. زیرا در اصل ۲۹ قانون اساسی بر این امر تاکید شده است.

به گفته وی، این طرح در حال حاضر کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است. از این رو از همه کسانی که بدنبال حل مشکل بیکاری از طریق نظام مستمری هستند، می‌خواهیم تا نظراتشان را ارسال کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین