کد خبر: ۱۱۰۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۰

دعوا میان دو کره بالا گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارتش کره‌شمالی امروز جمعه یک نامه اعتراض‌آمیزی به کره‌جنوبی ارسال کرد و به عملیات روانی ضد پیونگ‌یانگ اعتراض کرد. 

به گزارش از خبرگزاری شینهوا، مقامات رسمی خبرگزاری کره‌شمالی اعلام کردند که پیونگ‌یانگ نامه اعتراض‌آمیزی علیه سئول ارسال کرد و به آنچه که آن را عملیات روانی ضد کره‌شمالی نامید، اعتراض کرد. 

بر اساس این گزارش، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد رئیس تیم کره‌شمالی که در حال انجام مذاکرات نظامی با کره شمالی است روز جمعه نامه اعتراض‌آمیزی را به سئول ارسال کرد. 

در این نامه نوشته شده بود که عملیات روانی ضد کره‌شمالی اعلان آشکار جنگ علیه پیونگ‌یانگ و غیرقابل عفو و نوعی تحریک نظامی است. 

این نامه افزود: کره‌جنوبی به‌طور آشکار درک می‌کند که هیچ نوع محدودیتی در مقیاس انتقام وجود ندارد. 

بر اساس توافق‌نامه‌ای که کره‌شمالی و کره‌جنوبی در جولای سال 2004 به توافق رسیدند هر دو طرف مبارزات تبلیغاتی از جمله پخش آشکار و سر دادن شعار از 15ماه آگوست در آن سال کاملا متوقف کردند. 

تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره پس از آن شدت گرفت که ناو جنگی کره جنوبی در ماه می سال جاری میلادی بر اثر برخورد با یک اژدر که گفته می‌شود توسط کره شمالی پرتاب شده است، غرق شد و 46 ملوان این ناو کشته شدند اما پیونگ یانگ تمامی این اتهامات را رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین