کد خبر: ۱۱۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۰
سید احمدرضا دستغیب، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان در خانه ملت هم امنیت جانی ندارند؛ از حضور در کلیه جلسات رسمی مجلس خودداری می‌نمایم

اصول قانون اساسی نقض می‌شود و شعبان بی‌مخ‌ها یکه‌تاز معرکه‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید احمدرضا دستغیب، نماینده شیراز در مجلس هشتم، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که تا زمان رسیدگی و اقدام قانونی هیأت رئیسه مجلس به موضوع توهین یک نماینده حامی دولت به وی، از حضور در جلسات رسمی مجلس خودداری خواهد کرد. 

پس از جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که نصرالله کوهی، نماینده سروستان، پس از جرو بحث با سید احمدرضا دستغیب، نماینده در شیراز، به‌صورت وی سیلی زده است. سایت‌های حامی دولت هم ادعا کردند که دلیل سیلی زدن نماینده حامی دولت به صورت دستغیب، بحث ولایت فقیه بوده است. [لازم به ذکر است که در مجلس هشتم، دو نماینده به نام احمدرضا دستغیب حضور دارند که هر دو نماینده شیراز هستند. نماینده‌ای که سیلی خورده، سید احمدرضا دستغیب، فرزندسیدفخرالدین و عضو کمیسیون صنایع مجلس هشتم است.]

اکنون احمد رضا دستغیب (فرزند سیدفخرالدین) با صدور بیانیه‌ای، در این باره توضیح داده و نوشته است: اکنون در زمانه‌ای هستیم که برخی اصول قانون اساسی نقض و شعبان‌بی‌مخ‌ها یکه‌تاز معرکه‌اند، به‌گونه‌ای که نمایندگان برای انجام وظایف قانونی خود مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند و کار به‌جایی می‌رسد که حتی در خانه ملت هم امنیت جانی و آبرویی ندارند و اکنون افراد بی‌ریشه و مدعیان دروغین حمایت از ولایت و رهبری برای بقاء چند روزه زندگی طفیلی‌گونه خود ثابت می‌کنند که گرچه آخرت خود را به باد داده‌اند، آزاد‌مرد هم نیستند.

وی همچنین تصریح کرده است: خاندان ما به سیلی خوردن اما سر فرود نیاوردن عادت دارند. همانگونه که حسین بن علی‌(ع) فرمود: “هیهات منا الذله” اجداد ما با شهادت‌شان ثابت کردند ظلم عاقبت ندارد و براساس سنت الهی، ظالمین همچون کف روی آب در بستر تاریخ فنا می‌شوند و حق‌طلبان در تاریخ ابدی‌اند.

متن کامل بیانیه نماینده مردم شیراز در مجلس را به نقل از سایت وی، در ادامه می‌خوانید:

ما فرزندان سجاد و حسین و علی و از نسل فاطمه‌ایم. اولین سیلی اسلام را مادر پهلوشکسته‌مان زهرا(س) خورد و دنیا را شرمنده کرد. ما مبارزه در راه حق و دفاع از مظلوم را از اجدادمان به ارث برده‌ایم. ما در دفاع از مظلوم لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و براساس سوگندی که در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال یاد کرده‌ایم تعهد نموده‌ایم با تکیه بر شرف انسانی خویش پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی، ملت ایران و جمهوری اسلامی باشیم. ما سوگند خورده‌ایم که امینی عادل برای ملت باشیم، ما سوگند خورده‌ایم که در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت کنیم، ما سوگند خورده‌ایم که به حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای‌بند باشیم، ما سوگند خورده‌ایم که از قانون اساسی دفاع کنیم، ما سوگند خورده‌ایم که استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مدنظر داشته باشیم و ما سوگند خورده‌ایم حداقل انسان باشیم.

اکنون در زمانه‌ای هستیم که برخی اصول قانون اساسی نقض و شعبان بی‌مخ‌ها یکه‌تاز معرکه‌اند به‌گونه‌ای که نمایندگان برای انجام وظایف قانونی خود مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند و کار به‌جایی می‌رسد که حتی در خانه ملت هم امنیت جانی و آبرویی ندارند و اکنون افراد بی‌ریشه و مدعیان دروغین حمایت از ولایت و رهبری برای بقاء چند روزه زندگی طفیلی‌گونه خود ثابت می‌کنند که گرچه آخرت خود را به باد داده‌اند، آزادمرد هم نیستند. اینان بزرگترین ضربه‌ها را به این نهال مقدس و گران‌بها وارد می‌کنند.

بی‌شک ولایت فقیه دارای جایگاه بسیار رفیعی است که نیازمند دفاع عده‌ای بی‌سروپا نیست و اولین اعتقاد و باور سیاسی ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی”ولایت مطلقه فقیه“ است. امروز کسانی ما را به مخالفت با ولایت فقیه متهم می‌کنند که خود حتی در نوشتن کلمه ولایت فقیه مشکل دارند چه رسد به درک مفهوم آن و این گناهی است نابخشودنی که ریشه در بی‌تقوایی و مقام‌پرستی دارد. رهبر معظم انقلاب همواره از خود‌سری‌ها و تندروی‌های بر خلاف قانون افراد خودسر شکوه‌ها کرده‌اند.

خاندان ما به سیلی‌خوردن اما سر فرود نیاوردن عادت دارند. همانگونه که حسین بن عل(ع) فرمود: “هیهات منا الذله” اجداد ما با شهادت‌شان ثابت کردند ظلم عاقبت ندارد و براساس سنت الهی، ظالمین همچون کف روی آب در بستر تاریخ فنا می‌شوند و حق‌طلبان در تاریخ ابدی‌اند.

به راستی جرم من چیست؟ و به کدامین گناه ناکرده مستوجب توبیخ و سرزنشم؟

آری می‌دانم جرم من شیعه مسلمان بودن و دفاع از جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ملت ایران است.

جرم من دفاع از اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی‌(ره)است.

در مجلس پنجم مشروطه که یکی از اعضاء فراکسیون اکثریت به تحریک برخی افراد به آیت‌الله مدرس سیلی زد و مجلس در برابر این بی‌حرمتی سکوت کرد، دیکتاتوری رضاخانی قوت گرفت و مجلسی که برای مبارزه با استبداد و استعمار شکل گرفته بود خود در چنگال استبداد داخلی گرفتار شد. و به‌طور کلی مملکت به نابودی گرایید و به‌جایی رسید که نمایندگان مجلس می گفتند هرچه ریاست دولت (رضاخان قلدر) بگوید همان قانون است.

اینجانب در این شامگاه جمعه متعلق به آقا امام زمان‌(عج) و در آرامگاه شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب بار دیگر با امام خمینی و آرمان‌های بلند ایشان، قانون اساسی و ملت بزرگ ایران تجدید بیعت می‌کنم و تاپای جان بر این بیعت استوار خواهم ماند و در این راه سخت با تاسی به اجداد طاهرینم کماکان خودم را وقف خدمت به ملت و دفاع از اسلام عزیز می‌نمایم و مصائب و تهمت‌ها را با یاد شفا بخش ائمه اطهار(ع) به جان دل می‌خرم تا شاید این بزرگواران شفیع ما در آخرت باشند.

کبودی صورتمان سپر بلای ملت و هدیه‌ای به مادرم فاطمه زهرا‌(س) باد.

در خاتمه همچنان که طی نامه‌ای به استحضار ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی رسانیدم اقدام یکی از نمایندگان حامی دولت در حاشیه صحن علنی مجلس در مورخه ۲۱/۷/۱۳۸۹ به همراه توهین و افتراء به اینجانب مغایر با حقوق و ادامه وظایف قانونی نمایندگی اینجانب می‌باشد که ضمن محفوظ بودن حق قانونی خود برای طرح شکایت در مجامع قضایی، تا بررسی موضوع و اقدامات قانونی هیأت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی، از حضور در کلیه جلسات رسمی مجلس خودداری می‌نمایم.
سید احمدرضا دستغیب (فرزندسیدفخرالدین)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین