کد خبر: ۱۱۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
ملاباشی، معاون دانشجویی وزیر علوم خبر داد:

صدور 1100 حکم انضباطی در دانشگاه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون دانشجویی وزیر علوم از سیر نزولی صدور احکام انضباطی دانشجویان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 89-88 یک هزار و 100 حکم انظباطی در زمینه‌های مختلف برای دانشجویان صادر شد. 

محمود ملاباشی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره اینکه حجم بیشتر احکام انضباطی درباره چه نوع تخلفاتی است گفت: بیشترین دلیل احضار دانشجویان مشکلات آموزشی است. یکی از انواع مشکلات آموزشی دانشجویان این است که شخصی به جای شخص دیگر در جلسه امتحان حاضر شده است.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است که هیچ آمار غیرمترقبه‌ای در سال تحصیلی 89-88 حتی در مقایسه با ابتدای دهه 80 تا کنون وجود نداشته است بلکه با توجه به اینکه در سال 1380 حدود یک میلیون دانشجو داشته‌ایم و در حال حاضر حدود 4 میلیون دانشجو داریم سیر فعالیت‌های کمیته‌های انضباطی رو به نزول است.

معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: یعنی اگر در سال 80 یک هزار حکم برای دانشجویان سراسر کشور صادر کرده باشیم، آمار می‌گوید که باید در سال جاری که 4 میلیون دانشجو داریم باید 4 هزار حکم نیز صادر می‌شد در صورتی که احکام ما در این سال یک هزار و 100 حکم است.

وی درباره وظایف کمیته‌های انضباطی درباره بحث عفاف و برخورد با بی‌حجابان گفت: از وظایف دانشگاه، دانشجویان و کمیته‌های انضباطی این است که به قانون جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و هرکس که بخواهد نقض قانون کند باید احضار شود اما احکامی که به علت رعایت نکردن حجاب در دانشگاه منجر به ترک تحصیل، جلوگیری از تحصیل، اخراج، انتقال یا میهمان شدن دانشجو شده باشد را تایید نمی‌کنم.

ملاباشی توبیخ کتبی با درج در پرونده یا بدون درج در پرونده و حتی تذکرات شفاهی یا کتبی را از موارد معمول در برخوردهای انضباطی برشمرد و خاطرنشان کرد: نهایتاً ممکن است دانشجو یک ترم ممنوع از تحصیل شود و یا این بحث به تعلیق از تحصیل وی منجر شود منتها در پایان تحصیل همه این سوابق انضباطی از پرونده دانشجو پاک می‌شود و هیچ نوع مانعی برای آینده وجود نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین