کد خبر: ۱۱۰۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴

واردات بی‌رویه کالاهای بی‌کیفیت، رقابت سالم اقتصادی را از بین می‌برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات بی‌رویه بعضی از کالاهای بی‌کیفیت ازکشورهایی مانند چین را موجب ضربه زدن به صنعت و تولیدات داخلی کشوردانست و گفت: این مسأله به نوعی زمینه رقابت سالم در کشور را ازبین می‌برد.

سیدشریف حسینی، با بیان اینکه که کشورچین با ظرفیت‌ کاری بالا در نوع تولیدات خود دارای درجه بندی‌های مختلف است و کالاهای درجه پایین خود را به کشورهای آسیایی صادر می‌کند افزود: تولیدات داخل کشوربه دلیل هزینه تمام شده بالا ازنظرکیفیت، بسیار بهتراز محصولاتی است که از برخی کشورها مثل چین وارد می‌شوند.

حسینی با یادآوری اینکه البته قیمت تمام شده این کالاها،نسبت به کالاهای وارداتی بیشتراست تصریح‌کرد: استفاده خریداران از کالاهای وارداتی، نیزموجب از دست دادن زمان و البته ضربه زدن به تولیدات داخلی می‌شود.

نماینده اهوازدر مجلس اظهار داشت: ما با خرید کالاهای بی‌کیفیت مجبور به دوباره‌کاری پس از خرید هستیم؛ یعنی قطعات استفاده شده پس از مدتی خراب می‌شوند و مردم دوباره باید کالای مورد نظر را خریداری کنند، بنابراین می‌توان گفت که مردم هزینه و زمان مضاعفی را صرف می‌کنند.

حسینی درادامه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع مدیریت واردات اشاره کرد و گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مدیریت واردات به معنی جلوگیری از واردات نیست و واردات باید براساس نیازهای داخلی تعریف شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:اگراین اتفاق بیافتد،اشتغالی که ما با سرمایه و هزینه کشور برای دیگر کشورها ایجاد می‌کنیم در داخل کشور ایجاد خواهیم کرد. با ایجاد اشتغال و تولید مطمئنا سود و ارزش افزوده نیز در کشور باقی خواهد ماند، به این ترتیب با فراهم شدن شرایط سرمایه‌گذاری دربانک‌ها و وام دادن به واحدهای صنعتی، چرخه اقتصادی در کشور به گردش در می‌آید و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید به اینکه باید با اعمال مدیریت واردات، نه به معنی جلوگیری از آن، وضعیت را در این زمینه بهبود ببخشیم تصریح‌کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، در کمیسیون تخصصی، نشستی را تحت عنوان صنایع و معادن با حضور وزیر صنایع و معادن، وزیر اقتصاد و مسوولان مربوطه برگزار و موضوع مدیریت در این نشست مطرح شد و دولت نیز کار گروهی را تحت عنوان کارگروه مدیریت واردات از میان اعضای هیات دولت انتخاب کرد.

نماینده اهواز در مجلس با یادآوری اینکه این کارگروه به ریاست وزیر اقتصاد فعالیت خود را آغاز کرده است و نشست‌های مداومی را برگزار می‌کند افزود: از نخستین اقدام‌های این کارگروه می‌توان به موضوع جلوگیری از واردات برنج اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین