کد خبر: ۱۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲
تابش، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی:

بازنشستگی سیاسی با حذف زودهنگام شخصیت‌ها تفاوت دارد

تهدید، حذف و دور نگه داشتن اجباری مسئولان سیاسی وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا تابش با تاکید بر این‌که «بازنشستگی سیاسی» با « حذف زودهنگام شخصیت‌ها از عرصه سیاست» تفاوت دارد، گفت: متاسفانه در کشور ما این تهدید، حذف و دور نگه داشتن اجباری مسئولان سیاسی وجود دارد به نحوی که کشور را از ثمرات اندیشه، افکار و تجربیات شخصیت‌های سیاسی محروم می‌کند و این جفای بزرگی به کشور است. 

دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) مجلس، با بیان این نکته که در عالم سیاست بازنشستگی وجود دارد، یادآور شد که سیاست‌مدار زیرک و عاقل، کسی است که خود، سن بازنشستگی خود را تشخیص دهد و از صحنه کنار رود.

به گفته وی، این در حالی است که بسیاری افراد خود سن بازنشستگی خود را در عرصه سیاست تشخیص نمی‌دهند و نمی‌توانند تصمیمات به روز و متناسب با مقتضیات زمانی خود را اتخاذ کنند که این نوعی شکست در عالم سیاست تلقی می‌شود.

به گفته وی، در موضوع بازنشستگی سیاسی، تعداد سال‌های عمر مطرح نیست بلکه اشراف به مسائل سیاسی داخلی، ‌خارجی، گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات مهم است که خود می‌تواند در نوع تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس معتقد است که در جامعه ما که پشتوانه دینی و مذهبی دارد، سیاستمدار حتما باید فرد صالح و دینداری بوده، در مسائل تخصصی اشراف داشته و از کارآمدی لازم برخوردار باشد. در حرفه و رده خود سابقه مثبتی را دارا بوده و جامعه و دنیای خود را به خوبی بشناسد، ‌نسبت به فرهنگ و تاریخ کشور خود آگاهی داشته، در تجزیه و تحلیل مسائل قوی عمل کند و فرصت‌ها را از دست ندهد.

وی درباره جایگاه ریش‌سفیدی در عالم سیاست با بیان این‌که ریش سفیدی در جامعه سنتی نسبت به جامعه امروز بیشتر کاربرد داشته است، گفت: امروز که علم و تخصص و کارآمدی حرف اول را می‌زند و غلبه جمعیت با جمعیت جوان است ممکن است ریش سفیدی خیلی جایگاهی نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین