کد خبر: ۱۱۰۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶
صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

عملیات گسترده اکتشاف اورانیوم در مرکز و جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهوری از آغاز عملیات گسترده اکتشاف اورانیوم در مناطق مرکز و جنوب کشور خبر داد. 

علی‌اکبر صالحی در رابطه با اولویت کاری جدید سازمان انرژی اتمی گفت: ما پس از راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر اولویت نخست خود را بر روی اکتشاف اورانیوم گذاشته‌ایم تا بتوانیم نیاز‌های خود را به طور کلی از داخل تامین کنیم.

وی افزود: در این خصوص عملیات فنی و اجرایی آغاز شده و حمایت‌های مالی و فنی نیز با مساعدت رئیس‌جمهور مهیا شده است و با همین حمایت‌ها میزان فعالیت‌ها نسبت به گذشته چند برابر شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تحقیقات گسترده زمین‌شناختی برای یافت اورانیوم گفت: در مکان‌هایی که پیش‌بینی می‌شد دارای منابع اورانیوم هستند تحقیقات فراگیری را آغاز کرده‌ایم، ولی به لحاظ زمان بر بودن این تحقیقات نتایج فعلی را اعلام نمی‌کنیم و به محض نهایی شدن آن به اطلاع عموم خواهیم رساند.

صالحی در پاسخ به این سئوال که تمرکز فعالیت تحقیقاتی در کدام مناطق است، گفت: کشور را به چند منطقه تقسیم کرده و در همه مناطق در حال کار تحقیقاتی هستیم، ولی بیشتر فعالیت‌های اکتشافی را در مرکز و جنوب کشور متمرکز کرده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین