کد خبر: ۱۱۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۴

چند ایرانی در اندونزی دستگیر شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در روز دوشنبه، رئیس پلیس منطقه اعلام کرد: بازداشت شدگان از کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان هستند که 45 نفر از آنها بزرگسال و بقیه کودک هستند. 

پلیس اندونزی 64 مسافر خارجی را که به صورت غیرقانونی می‌خواستند به استرالیا سفر کنند دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری آنتارا در روز دوشنبه، رئیس پلیس منطقه اعلام کرد: بازداشت شدگان از کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان هستند که 45 نفر از آنها بزرگ‌سال و بقیه کودک هستند.

نالال الدین افزود: پلیس آنها را نیمه‌شب یکشنبه در فاصله 5و نیم مایلی از ساحل گسینگ و در حالی که موتور قایقشان با مشکل مواجه شده بود دستگیر کرد.

وی در ادامه گفت: براساس تحقیقات به‌عمل آمده مسافران قاچاق قصد عزیمت به استرالیا را داشتند. ولی هنوز به صراحت نمی‌توان اعلام کرد که آنها مهاجران غیرقانونی بوده اند یا نه. زیرا مدارک معتبر مسافرتی به همراه داشته و همچنین از لحاظ وضعیت اقتصادی در سطح متوسط و بالایی قرار دارند. برخی از آنها نیز استاد دانشگاه هستند.

پلیس افزود : مهاجرین به قصد سفر به استرالیا و احتمالا آمریکا کشور خود را ترک کردند آنها در ادامه مسیر خود به اندونزی آمده و می‌خواستند به استرالیا سفر کنند.

رئیس پلیس منطقه کاننگ گفت: ما با هماهنگی ستاد مرکز فرماندهی پلیس ملی و مراجع مهاجرتی تصمیم خواهیم گرفت که آیا در مرحله بعدی سازمان ملل را برای بازگرداندن این افراد به کشورهایشان دخالت دهیم یا نه؟

مهاجران غیرقانونی که قصد سفر به استرالیا را دارند معمولا از کشور اندونزی به منظور نقطه گذرگاه استفاده می‌کنند.

مهاجرت غیرقانونی از طریق کشور اندونزی به کشورهای همسایه در 3 ماهه اول سال گذشته به 600 نفر افزایش یافته است. این در حالی است که در سال 2008 این تعداد بالغ بر 100 نفر بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین