کد خبر: ۱۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۰

ترکیه و دردسر اتحادیه اروپا

آفتاب‌‌نیوز : شیراک که در جمع سفرای فرانسه در پاریس سخن می گفت، در این خصوص گفت: ترکیه علاوه بر شفاف سازی در خصوص مسأله قاهره، باید اعضای ثابت اتحادیه اروپا را متقاعد سازد که می تواند به تمامی تعهدات خود پایبند باشد.
آنکارا هفته گذشته با انشتار بیانیه ای اعلام کرد که پروتکل توافق نامه گمرکی را پذیرفته است اما این پذیرش به معنای به رسمیت شناختن دولت قبرس نیست. 

شیراک پیش از این نیز بارها تأکید کرده بود که فرانسه به مقام تعهدات خود در خصوص ترکیه پایبند است. وی در خصوص زمان مشخص نهایی شدن عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات، تنها ابتدای راهی طولانی و طاقت فرسا برای رسیدن به پایانی است که هیچ کس از آن مطمئن نیست. 

شیراک از ابتدای طرح مسأله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، با این اقدام موافق بوده اما اخیرا اعلام کرده بود که عدم توافق ترکیه با به رسمیت شناختن قبرس، بحرانی است که در صورت عدم توجه ترکیه به آن،‌ باعث سخت تر شدن امکان پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا خواهد شد. 

خبرگزاری فرانسه پیش از این ادعا کرده بود که شیراک پس از شکست قانون اساسی واحد اتحادیه اروپا در بیست و نهم می دست از حمایت از ترکیه برداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین