کد خبر: ۱۱۱۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶

افزایش چشمگیر آمار سوانح جاده‌ای نسبت به سال گذشته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با قیاسی بین آمار تصادفات سال گذشته و شش ماهه نخست امسال ارقام مذکور رشد قابل ملاحظه سوانح رانندگی کشور را نشان می‌دهد. 

دکتر محمدرضا رزاقی خاطرنشان کرد: مسیرهای در حال گذر از مناطق بومهن و رودهن یکی از پرترافیک ترین معابر کشور محسوب میشوند. این مسئول ادامه داد: عبور بخشی از زائران حرم ثامن الحجج(ع) به مقصد مشهد مقدس و استقرار نواحی مذکور در معبر دو استان تفرجگاهی شمالی کشور جهت سفرهای پایتخت نشینان از مهمترین دلالیل ترافیک دائمی مسیرهای شمال شرق استان تهران است. 

وی با ارائه آماری از تصادفات جاده ای کشور اظهار داشت: طی سال گذشته و بر اساس گزارشات واصله از مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱، جاده های کشور شاهد هزار و ۷۱۷ تصادف و ۶۸ کشته بود. 

رزاقی با قیاسی بین تصادفات جاده ای سال گذشته و امسال عنوان کرد: در سال جاری و تا شش ماهه نخست، هزار و ۲۸۷ فقره سوانح رانندگی در جاده‌های کشور به وقوع پیوست که این آمار نسبت به گذشته افزایشی قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به خطرات موجود در نواحی شمال شرق استان تهران گفت: وجود پیست اسکی آبعلی و هجوم علاقه مندان این ورزش با اولین برف زمستانی، تردد حجم کثیری از دانشجویان در مسیر مذکور، اقدام به فتح قله دماوند توسط کوهنوردان داخلی و خارجی، استعداد منطقه جهت انجام ورزش‌های پروازی مانند کایت‌سواری، هجوم خوش نشینان در فصول گرم سال و افزایش جمعیت شهری بزرگ مانند پردیس را می‌توان از مهمترین دلایل لزوم ایجاد یک مرکز اوژانس بیان کرد. 

این مسئول از خرید یک فروند بالگرد جهت ارائه خدمات امداد هوایی در شمال شرق استان تهران خبر داد و افزود: اعتبار خرید این بالگرد توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندارن قرار گرفت تا خدمات امداد هوایی را به جاده‌های شمال شرق استان تهران ارائه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین